Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
beatje schreef:Hier staat alles toch met deze aanhoudende regen in de schuilstal.Maar jou paard staat toch op dat kleine stukje apart van andere paarden? Dan kan ze ook niet heel veel bewegen ook.Ik zou dan toch zoeken naar een stal waar ze binnen kan staan. Want weinig bewegen en aanhoudende regen is voor geen paard goed.
ellepel schreef:je kunt ook doen wat ik met mijn merrie doe.
die is wat ouder, 27.
tinker.
met een berevacht, maar staat niet in de schuilstal .
als het echt rotweer word krijgt ze een deken om zodat ze lekker droog en warm blijft.
ik bekijk het gewoon zo dat de deken vervanging voor de schuilstal is.
ik hoef me geen zorgen te maken of ze nat en koud word.
is het mooi droog weer gaat de deken er gewoon weer af, want dan heeft ze haar dikke vacht wel
Nala schreef:Het stuk waar ze op staat is zeker niet klein, en er zit maar een enkel draadje tussen haar en de kudde. Vaak genoeg staan er kudde genoten naast. Dit is de enige stal in de buurt waar ze 24/7 buiten kunnen en dat is voor mij belangrijk. Nala is ook écht niet het type voor een dag(deel) in een stal. Dit is de beste oplossing, zowel zodat ze de oudere paarden geen rake klappen kan uitdelen (want dat kunnen ze echt niet meer hebben, en ze verdedigen zich niet) als zodat ze niet te veel eet. Want de hele kudde krijgt natuurlijk een bepaalde portie hooi, en daar eet zij dan gewoon veel te veel van omdat ze sneller eet.
Maar terug over de situatie: toen ik op stal kwam had de staleigenaresse haar al een paar uur in de binnenbak gezet zodat ze kon rollen en drogen, en ze stond lekker onder haar deken te knabbelen aan haar hooi.
AnnoNiemand schreef:Je zegt het zelf al. Onzin om een dergelijk paard een deken op te doen. Zonde om hem zo te vermenselijken. Een ongevoerde regendeken is al helemaal een no go. Door die deken kan de vacht zijn werking niet meer doen, want die wordt plat gedrukt. Conclusie: paard krijgt het juist koud door die deken.