Wij hebben een paddock van globaal 750m2.
Deze is afgelopen winter zo nat geweest dat de paarden op straat liepen. Ondertussen is hij 2x losgetrokken en geegaliseerd en lopen ze er weer op.
We zitten hier overigens op zandgrond. Maar de paddock is wel bruin zand.

Foto erbij voor het beeld.

Nou willen wij aankomend zomer de paddock draineren zodat aankomend winter dit geen herhaling word.
Ons budget, zo absoluut laag mogelijk! Waarom? We hebben een boerderij gekocht met onwijs veel achterstallig onderhoud, er moet een nieuw dak op de manage, alle grote deuren moeten vervangen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. We moeten dus de centjes eerlijk verdelen.

We willen dus ook zo veel mogelijk alles zelf doen, maar dit is wel nieuw voor ons!
Ons idee was, gleuven graven van 60cm diep, grint erin, buis erin, grint erover en dan weer het oude zand eroverheen.
Maar hoe meer ik lees, hoe meer ik Vermoed dat ons werk voor niks gaat zijn. En dat is natuurlijk hartstikke zonde!!
Probleem punten:
- middendoor ligt onze beerput afvoer, dus de paddock geheel omscheppen is geen optie.
- ergens ligt ook alle electra van de buren onder de paddock door, hiervan krijgen we nog een tekening, maar 60 cm moest iedergeval geen probleem geven. +1 op de bodem omgooien.
Ik ben nu aan het kijken of mensen hun oude zand bij ons op het erf willen dumpen, of wij het overal weg kunnen halen, zodat we eventueel ook een toplaag kunnen vervangen.
Ik ben vooral opzoek naar ervaren, hoe hebben jullie het gedaan, hoe is dat bevallen, hoelang ligt die drainage er al in en was hij afgelopen winter nog droog?
Daarnaast zitten wij in Luttelgeest en alle tips over verkoop punten, verhuur kranen, loonwerkers, waardoor we de kosten zo laag mogelijk kunnen houden zijn van harte welkom!!
Daarnaast natuurlijk wat hebben jullie gebruikt? Welke buis, hoe dik? Hoe diep ligt hij en wat ligt we omheen?
Wat voor bodem, andere toplaag? Nog iets tussen de toplaag en de drainage of juist niks?
Alles is welkom! Bij voorkeur met foto's. Prijzen voor aanleg zijn zeer welkom, maar dan wel graag inc de verkoop punten.