Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rina schreef:Ik zou de titel even veranderen. Daar heb je nu staan pensioEn stal.
En ik als westernruiter, zou als ik al een paard in pension zou zetten, met name kijken wat er het beste bij het paard past. Het ene paard staat graag 24/7 buiten de ander wil toch echt snachts z'n eigen box. Enz enz enz. Hun voorkeuren gaan voor de mijne.
Wildgirl schreef:Western ruiter.
Veel aandacht voor de individuele behoeftes van mijn paard(voeren,weidegang,dekens wisselen etc).
Veilige omheining, droog land, goed te rijden bak met goede verlichting.
Goede kwaliteit en vooral voldoende hooi en stro, voldoende ruimte voor paard en mijn spullen.
Adh naar buiten in kleine groepjes, geen kinderen of manegeactiviteiten.
Eigenaren met een brede kennis en ervaring.
Goede uitrijmogelijkheden en een passende prijs.
Zaken als binnenbaan, wasplaats etc zijn mooi meegenomen.
Citaat:ervaringen van anderen. Komen ze net zo lang buiten als is afgesproken?
tiwi1969 schreef:Als eerste: komt mijn paard veel buiten, minimaal 8 uur in de winter, zomer langer of 24/7 op royale paddock en weide.
De hoeveelheid en kwaliteit van het ruwvoer. Uitmesten en voldoende strooisel in de stal, krachtvoer naar keuze, behoefte.
Dan een fatsoenlijke buiten rijbaan met goede bodem.
Als deze zaken goed zijn dan zegt dat al iets over de staleigenaar, paarden en hun welzijn moet voorop staan.
Dan: heb ik een klik met de staleigenaar, je vertrouwt toch je paard aan ze toe.
Verder ruimte voor een kast, samenstelling van de andere pensionklanten, mag je er een veulen fokken.
Overige faciliteiten.
En natuurlijk ook de prijs, maar dat is pas belangrijk als de basis goed is.
Ik zie nu pas wie de TS is... die weer waar ik sta en dat het daar goed geregeld is... hoi buuf!
_Penotti schreef:Citaat:ervaringen van anderen. Komen ze net zo lang buiten als is afgesproken?
Dit is inderdaad ook een goede.
Ben eens bij een stal gaan kijken en daar zouden ze 8 uur buiten komen, maar net toen ik er was stonden er maar een paar buiten, maar daar was een smoes voor. Oke.
Ben er nog 3 keer langs gereden maar telkens stonden er maar een paar buiten ipv alle weides vol.
Ben daar dus nooit gaan staan.
Ben naar een andere plek gegaan en daar stond alles steeds buiten.
Toen ik daar 3 maanden stond kwam er een meisje aan die van die andere stal kwam.
Reden, ze stonden nooit de afgesproken tijd buiten.
Dus ga inderdaad een paar keer kijken of inderdaad vraag andere.