Het zal niemand ontgaan zijn dat het al weken flink regent. Mijn paard staat 24/7 buiten in de polder. Er is geen schuilstal. Ze heeft een regendeken om en ze kan uit de wind gaan staan.
Maar nu geef ik altijd wat zout bij. De Himalaya stenen hangen dus buiten. Nou met dit weer zijn ze in een week wel volledig opgelost. Nu zoek ik eigenlijk een soort houder met een dakje die de steen beschermt tegen de regen, maar er wel voor zorgt dat de paarden er bij kunnen. Niet al te permanent want in de zomer wisselen ze elke paar weken van wei. Wie heeft de oplossing?
Ik was zelf al aan het denken aan een flinke wc rol houder, met zo n klepje. Maar die zijn of niet stevig genoeg of met een vrij scherp metalen klepje.
Men pakt een emmer, kantel hem op zn kant zodat de opening/bovenkant naar je toe ligt. Boor aan de 'bovenkant' en aan de 'onderkant een gat waar het touwtje van de zoutblok doorheen kan. Hou je zoutblok in de emmer en doe van binnenuit de touwtjes door de gaten. Even knoopjes erin en netjes strak aantrekken zodat het blok mooi in de emmer blijft hangen en dan kan je je emmer op een paal schroeven. Of pinterest staan voorbeelden.
Kijk dat zijn tips waar ik wat aan heb. Dank jullie wel!
tamary
Geplaatst: 07-03-20 14:01
har166 schreef:
Mijn Himalaya steen hangt in stal en smelt ook. Volgens mij kan dat type steen gewoon niet zo goed tegen een Nederlands klimaat
Als een liksteen niet smelt in de regen, gebeurt dat met speeksel en dus likkend paard ook niet.
Farouk
Geplaatst: 07-03-20 14:33
Daar bestaat een speciale houder voor met een dakje, die je op een paal kan monteren. Ik heb er zelf een himalayasteen in maar veel andere likstenen passen ook. Bijvoorbeeld hier te koop: https://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-4 ... n-op-paal/