Ervaring camera in de wei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Ervaring camera in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 09:46

Een tijd terug vond ik aardappelschillen in de wei en heb ik een andere keer mensen aangesproken die brood wilden voeren aan mijn ponys. Inmiddels heb ik bordjes gemaakt met uitleg waarom ze niet gevoerd mogen worden

Ik heb er een lopen die chronisch bevangen is en zij en mijn andere merrie hebben cushing. Een gezond dieet is dus heel belangrijk.

Ik wil graag kunnen zien of ze nog gevoerd worden en zo ja door wie. Ze staan aan een doodlopende weg dus er komen alleen locals en hun bezoek. Een andere optie is een extra draad te spannen maar dan maak ik wellicht voor niks hun ruimte kleiner en dat doe ik liever alleen als ik zeker weet dat mensen schijt hebben aan mijn bordjes.

Maar dan nu mijn vragen
1) wat voor camera is handig? Er is geen stroom. Een wildcam?
2) zijn er zaken waar je rekening mee moet houden bij het ophangen?
3) kijken jullie alleen terug als er iets niet klopt of bekijk je versnelt alles terug? Of mss juist steekproefsgewijs?

Ik ben dus heel erg benieuwd naar jullie ervaringen :)

8nnemiek

Re: Ervaring camera in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:18

Ik zou voor een wildcamera met bewegingsdetectie gaan.
Op bol staat er een die scherpe, grote foto's kan maken als hij beweging registreert: *link*
Op zo'n foto zijn mensen makkelijker te herkennen dan op een 1080p video.
En dan echt op de plek richten waar mensen voeren, zodat het ding niet de hele dag alle bewegingen van de paarden vast legt, maar alleen als ze bij de voerplek staan.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:43

ik heb nu (en in mijn vorige huis) camera's in de stal en op de weides, die kan ik (en mijn moeder) met de smartphone bedienen (ptz camera's en een paar vaste) Ik zou niet meer zonder kunnen.

Laatste aanwinst is de poort die nu geautomatiseerd is van de paddock van de kleintjes (die niet heel de dag op de wei mogen) die bel ik 'open' of 'dicht' met de telefoon zodat ik ze altijd in de wei kan laten op elk gewenst tijdstip.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 13:06

Ik volg hier even. Zou ook graag een camera op mijn weide willen.
Gewoon om de paarden in de gaten te houden.

@mist: Wauw dat is helemaal ideaal. Gaat de poort dan ook echt open?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:25

keeyzie schreef:
I
@mist: Wauw dat is helemaal ideaal. Gaat de poort dan ook echt open?

Ja, kan via telefoon open en dicht sturen, of met afstandsbediening (die ligt dan altijd in de stallen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:12

Welke camera’s zijn het uiteindelijk geworden?

Pisansa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 18:38

Je kunt een camera op batterij en WiFi verbinding koppelen aan een mifi kastje. Zo kun je live meekijken. Mifi kastje is ook op batterij dus je hebt geen stroom nodig. Wel vaak opladen.