Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28556
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 13:17

Dat is inderdaad het punt.
Die stal waar ik het op had wordt nu zo gerund, in de winter gewoon 24/7 op stal, eigenaars kunnen zelf hun paard even in de buitenpiste laten lopen of beweging geven in de grote binnenpiste. En in de zomer had elk paard en eigen strookje weide waar ze overdag in gingen.

Niet mijn manier van werken, maar wel de goedkoopste om de stal rendabel te maken met een beperkt aantal paarden lijkt me.

Er ligt geschat een 6000 m² bruikbare weide bij. Moest ik als staleigenaar enkel dat als land hebben, zou ik eerder opteren om hier 1 grote paddock van te maken, die algemeen een goede bodem krijgt, met op verschillende punten grote hooiruiven, zodat er meer voederplaatsen zijn dan paarden. Geen PP systeem want 24 paarden op tracks komt niet goed. Maar wel met bv een bergje erin, wat zichtobstakels, mss wat rondjes met snackbosjes waar ze soms eens toegang tot krijgen, etc.

Met een dergelijk systeem kan je de paarden in de winter in twee groepen verdelen die elk 6-7 uur buitenkomen, in de zomer kan je ev een dag en een nachtgroep maken als 24 teveel is.
Dit concept zou sowieso hier wel aantrekken, heel veel mensen die paarden meer buiten willen in groep, maar er hier gewoon geen mogelijkheden voor zijn. Ook wel mensen met paarden die eigenlijk niet op gras kunnen / mogen die hier ook nergens terecht kunnen.
Met dergelijke ruime stallen van 3*6 en gegarandeerd 6 uur per dag buiten op een systeem met een goede ondergrond en voldoende ruwvoer, + een goede (en grote) buitenpiste, denk ik dat je hier wel 400-450 kan vragen.
Maar de investering om 6000 m² grond goed te krijgen is ook wel groot ...

én dan loop je al snel tegen problemen aan vrees ik. Mijn PRE heb ik van de trekpaarden weggehaald omdat vooral dat jonge trekpaard veel te lomp is (pre van de beton afbeuken, in de omheining duwen, etc, die haalt het gewoon niet kwa gewicht). Mijn grote merrie heeft wel behoorlijke losse achterbeentjes, en een trap van een trekpaard maakt een gewoon paard snel kapot.
Dus die zouden al niet in een dergelijke groep kunnen vrees ik...
De pre kan enkel nog voordroog krijgen ivm chronische hoest, dus die valt er ook al uit. (of alles op voordroog, maar dat is weer niet goed voor de trekpaarden).

Twee stukken met een groep koudbloeden en een groep andere die voordroog krijgen zouden een optie kunnen zijn, maar dan heb je weer maar 3000 m² per perceeln wat weer net te krap is om goed te rennen etc.

DuoPenotti

Berichten: 29559
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 13:18

Kan ik me voorstellen :j
Ik vond de grotere groepen ook fijn.
Want net wat je zegt dan hebben ze altijd wel een vriendje :j

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 13:46

Ja, die conclusie kan ik me wel in vinden. En dat heeft niet alleen met willen te maken, maar ook met kunnen.

Er is een tijd geweest dat bijna iedereen, ook studenten en mensen met een lager inkomen een pony of paard kochten en goedkoop konden stallen.

Die tijd is nu wel voorbij, de kosyen en de prijzen stijgen. Financiële ruimte wordt steeds krapper voor veel mensen maar mensen willen natuurlijk liever niet hun dier weg doen.

Dus willen ze liever zo min mogelijk kwijt zijn aan stalling. Ze beseffen niet wat voor kosten en investeringen er gemoeid gaan met het kopen en onderhouden van een accomodatie/stal/boerderij met ook nog voldoende grond er bij zodat de paarden naar buiten kunnen jaar rond.

En mensen houden er geen rekening mee dat een stalhouder ook een inkomen moet verdienen met de uren die hij/zij in het bedrijf stoppen.

Wij hebben het werk onderling verdeeld en zonder het grotere en algemene onderhoud en zonder de uren die mijn man nog klust, zijn wij met de dagelijkse verzorging voor 5 a 6 paarden ongeveer 3 a 4 uur per dag bezig. Iedereen is ongeveer 5 uur per week kwijt aan zijn of haar diensten. Dat is ruim 20 uur per maand. Als we die uren die we nu onderling verdelen om zouden zetten naar een nu geldend minimumloon van 13,27 euro, dan zou mijn plek aan uurloon al €165,- kosten. Dat op de €190,- onkostenvergoeding maakt al €355,-
Dat zouden mensen niet willen betalen hier verwacht ik als ze ook voor €250,- volpension kunnen staan.

En dat is wel wat veel mensen willen. Volpension, want ze werken al veel om hun paard te betalen en anders hebben ze geen tijd om er van te genieten en te rijden.

Dst de pensionhouder voir dat geld er een baan naast moet hebben en gratis hun paard moet verzorgen en dus dan ook geen tijd meer heeft om van zijn/haar eigen paard te genieten, komt niet bij ze op. Of vinden ze normaal,want dan had je maar geen pensionhouder moeten worden.

Ik vind dat pensionhouders die vol pension aanbieden echt voor zichzelf een uurloon moeten gaan doorberekenen. Minimaal minimumloon voor de uren die ze kwijt zijn aan de verzorging van de paarden, en liefst ook het terrein als het bedrijfsmatig is. Nu worden de prijzen kunstmatig laag gehouden. Je mag iemand in loondienst niet minder dan minimumloon betalen, dus dat zou je als ondernemer ook minimaal voor jezelf moeten door rekenen.

wendy1987

Berichten: 6928
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 14:30

Ik volg altijd stil, maar wat een interessant onderwerp zo zeg!
Er komt dan gewoon echt wel veel bij kijken waar je niet altijd stil bij staat...

rensju

Berichten: 1595
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 18:41

Ik vind het ook interessant. Bij ons staan alle 8 paarden in 1 groep en nieuwelingen die daar niet bij passen (bv jagen of slaan oid) worden verzocht een andere plek te zoeken.
Ideaal, 1 manier en zo krijg je klanten die daarbij passen en is alles super gemoedelijk. Anders wil iedereen het anders en als je daar gehoor aan geeft is het einde zoek, dan krijg je veel werk erbij

Farjen

Berichten: 7993
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:09

Ik ben zo tevreden over mijn huidige stal dat we zelfs een huis vlakbij hebben gekocht :+
Dus voor mij zou dat wel een "kleine ramp" zijn mocht ik een paard kopen dat niet met andere paarden zou kunnen staan en ik daarom iets anders moet zoeken :(

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:14

Ik heb een paard gehad dat op stal 1 zogenaamd niet met andere paarden kon. Op stal 2 waar meer ruimte was en een aparte ruinen en merrie groep was er niks aan de hand en heeft hij jaren in de groep gestaan. Was meer het gebrek aan ruimte van stal 1 en dan alles door elkaar, plus iedereen zette zelf buiten en haalde zelf binnen, dus de hele dag onrust. De ene kwam om 8 uur buiten, de ander pas 1 uur en met zo'n 20 paarden op klein weitje vond ik het niet zo gek dat het soms fout ging.

Ik heb liever grotere groepen, 5 vind ik al net aan. Op het land dan. Mijne deden het toch beter met de 10 of 15 anderen dan met 1 of 2 anderen. En dus voldoende ruimte vooral. Op een klein landje kan het zelfs met 2 beste vrienden mis gaan zonder dat er 1 niet sociaal is.

prompter

Berichten: 11118
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:18

Mijn merrie was een absolute eenling. Bij ruitje stond ze in de zomer wel in het land in een groep, maar dat was een groot stuk land en ze stond altijd alleen. In de winter alleen in een paddock, met anderen ging absoluut niet in een kleinere ruimte. Maar voor een pensionhouder zijn dit lastige paarden! Ik ben blij dat het destijds kon, maar zou er begrip voor hebben gehad als het niet mogelijk was geweest.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 23:51

Met dit weer is buiten kunnen staan sowieso een luxe, of dat nou in een groep(je) of alleen is.
Bokt vindt door de regel “hoe meer buiten, hoe beter”, maar mijn paarden staan op pension gelijk achter Deventer en het water staat hier hoog, extreem hoog. De buitenbak en weilanden zijn pierebadjes geworden met enkel- tot kuit diep water. De paar paddocks die er zijn, zijn een dikke blubber zooi, geen droog stukje in te vinden.
Mijn twee paarden staan bij miezer tenminste nog 1-2 uurtjes samen buiten en als het droog is mogen ze misschien iets langer. Maar veel paarden bij ons op stal zijn nu gevoelig voor mok of zakken te diep weg in de blubber met hun spillepootjes. Die van mij hebben goede sokken en hele grote hoeven, waardoor ze er minder last van hebben (meer oppervlakte om hun gewicht over te verdelen), maar in de zeer natte week tot aan kerst was het ook voor hun niet meer te doen om buiten te staan.

Je hoort vaak pensionstalling roepen dat ze ook in de winter weidegang hebben, bij mijn stal waren ze er duidelijk over, als het kan, dan kan het, maar als het erg nat is, dan heb je pech. Dat betekend vaker naar stal, vaker wandelen met je paarden en voor mij iig proberen om extra op rustige momenten ze wat vrije beweging te geven in de binnenbak (als die vrij is, want rijden gaat voor longeren of vrije beweging).

Ruitje, ik vind het top dat je er zo open en eerlijk over bent en het niet mooier maakt dan het is.
Dit is wat je bied, klanten bij jou weten voor 90% waar ze aan toe zijn al voordat ze op stal komen (als ik het zo ongeveer moet inschatten). Je kunt niet iedereen geven wat ze graag zouden willen, maar je bent altijd wel bezig om te bekijken hoe je de mogelijkheden kunt uitbereiden. Echt top hoor! Ik wil je dat tenminste meegeven.

ikke

Berichten: 37569
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 00:05

Daphara schreef:
Met dit weer is buiten kunnen staan sowieso een luxe, of dat nou in een groep(je) of alleen is.
Bokt vindt door de regel “hoe meer buiten, hoe beter”, maar mijn paarden staan op pension gelijk achter Deventer en het water staat hier hoog, extreem hoog. De buitenbak en weilanden zijn pierebadjes geworden met enkel- tot kuit diep water. De paar paddocks die er zijn, zijn een dikke blubber zooi, geen droog stukje in te vinden.
Mijn twee paarden staan bij miezer tenminste nog 1-2 uurtjes samen buiten en als het droog is mogen ze misschien iets langer. Maar veel paarden bij ons op stal zijn nu gevoelig voor mok of zakken te diep weg in de blubber met hun spillepootjes. Die van mij hebben goede sokken en hele grote hoeven, waardoor ze er minder last van hebben (meer oppervlakte om hun gewicht over te verdelen), maar in de zeer natte week tot aan kerst was het ook voor hun niet meer te doen om buiten te staan.

Je hoort vaak pensionstalling roepen dat ze ook in de winter weidegang hebben, bij mijn stal waren ze er duidelijk over, als het kan, dan kan het, maar als het erg nat is, dan heb je pech. Dat betekend vaker naar stal, vaker wandelen met je paarden en voor mij iig proberen om extra op rustige momenten ze wat vrije beweging te geven in de binnenbak (als die vrij is, want rijden gaat voor longeren of vrije beweging).

Ruitje, ik vind het top dat je er zo open en eerlijk over bent en het niet mooier maakt dan het is.
Dit is wat je bied, klanten bij jou weten voor 90% waar ze aan toe zijn al voordat ze op stal komen (als ik het zo ongeveer moet inschatten). Je kunt niet iedereen geven wat ze graag zouden willen, maar je bent altijd wel bezig om te bekijken hoe je de mogelijkheden kunt uitbereiden. Echt top hoor! Ik wil je dat tenminste meegeven.

Joh, wij zitten bovenop de zandbult en ook bij ons lukt het maar met moeite om de paddocks droog te houden.
Ze staan bij ons wel de hele dag buiten maar ze hebben mogelijkheden om te schuilen en dat doen ze ook :j

Weidegang hebben wij ook niet in de winter. Soms een paar dagen als het gevroren heeft en ze dus de ondergrond niet kapot lopen maar verder dan dat komen ze bij ons ook niet.

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 07:37

Ik durf het bijna niet te zeggen maar wij geven nog dagelijks een uur of 6 tot 8 weidegang. Wij hebben geluk met een heel droge weide die tevens bol loopt waardoor water weg loopt. Natuurlijk staat er niet veel gras meer, maar ze kunnen lekker knabbelen en droog staan en liggen.

ruitje

Berichten: 12320
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 09:07

Leuke reacties weer!

Mee eens hoor Fly, als er geen wetgeving komt zal er op sommige plekken niet zoveel veranderen. Want die stallen met weinig hectare, kunnen niet veel anders dan doen wat ze nu doen denk ik.

Verder ook eens dat een hoop paarden het ook gewoon goed doen op een stuk land met bijvoorbeeld 2 paarden hoor. Bij ons was de grootste groep geloof ik 17 paarden deze zomer. Er zijn paarden die daar gewoon niet goed op gaan. Ik denk alleen dat bij ons in de regio meer aanbod is voor die groep dan waar wij ons op richten.

Onze ervaring is trouwens ook, in het land, dat des te groter de groep des te minder gedoe. Bij 3 of 4 hebben we veel vaker problemen gehad dan in een groep met 15 ofzo. In de paddocks is dat weer anders. Heeft gewoon met ruimte te maken :o

@Duhelo, denk wel dat dat draaiende te krijgen moet zijn. Zijn jullie het serieus aan het overwegen?

@Daphara, bedankt voor het compliment!

Weidegang is bij ons ook echt niet mogelijk nu :o

En we hebben al ongeveer de hele prijsverhoging voor dit jaar uitgegeven, huilen hoor :o

Voor een beetje een inkijk in de verborgen kosten op een stal.

Deze paddock de palen en linten vervangen want dat was hard nodig.

Afbeelding


Afbeelding

Hier hadden we een box die maar zo nat bleef?


Afbeelding

Wij alles in de stal gecheckt( met de soort regen van de afgelopen weken hebben we best wat lekkage problemen, vooral als het in je gebouwen slaat of echt met bakken uit de hemel komt :o )

Maar dit was een bijzondere. De natte stal zit achter de voersilo. Blijkbaar was er ergens in de afvoer een lekkage, die stal ligt hier op het laagste punt dus het water kwam er daar gewoon uit. Dus mijn broer moet een hele leiding gaan vervangen.

Afbeelding

Het water in de grote buitenbak loopt niet genoeg weg, dus mijn broer heeft een extra drainage slang ingegraven jn de hoeken achterin.

Afbeelding

Afbeelding

Je ziet wel dat het werkt, want hij trekt nu achterin wel droog. :)


Afbeelding

Deze paddock was ook niet droog genoeg naar ons zin


Afbeelding


Afbeelding


Dit is, i oliebol you not.... ons werk van 1 week. En dan tel ik kleine klussen( lampje vervangen, zadelsteun ophangen, boxen instaleren in de bak voor de kür op muziek, de keerwanden bij de parkeerplaats vervangen omdat de houten aan het verrotten was, 2 staldeuren vervangen... en ik vergeet nog de helft)

Niet mee :D

Mensen tellen vaak: 100 x pension - hooi/stro/bix en arbeid.

Maar het onderhoud joh....

Vreselijk. En je ziet er niks van. Als je wist wat we uitgegeven hebben deze week en is geen klant die ziet dat er wat 'gebeurd' is zeg maar.

Again. Huilen hahaha :')

Duhelo

Berichten: 28556
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 10:38

Na jouw werkweek overwegen we het wat minder :+

Mijn man zou het wel direct doen, ik ben daar iets huiveriger voor. Ik geloof dat het pand mss verkocht zal zijn, dus ik denk niet dat het iets is dat we in de praktijk écht zouden doen.

We gaan komende dagen wel even gaan kijken naar een ander huisje met stallen en een piste bij ons in de buurt met 1.5 ha land bij, dat is altijd een ruiterclubje geweest, dus dat geeft mss iets meer perspectief om iets kleinschaligers erbij te doen (een aantal boxen verhuren, er zit ook een leuke bar bij). Dan blijven we beide gewoon werken, hebben we al onze eigen paarden aan huis, en mss net genoeg inkomsten om het paardengedeelte te dekken zeg maar.
Huisje dient echter wel gerenoveerd te worden en geen idee hoeveel stalletjes er zijn en hoe die eruit zien.

We zijn ondertussen ook nog naar een andere woning gaan zien, die is wel een totaalrenovatie en "maar" 7000m² land erbij (maar we hebben in het najaar net een 8700m² land gekocht waar we nu wonen), maar deze zou wel prima zijn om gewoon onze eigen paarden te houden.

Moeilijke keuzes allemaal. Om echt een bedrijf op te starten heb ik wel schrik, in de buurt zie je er heel veel zo oppoppen en na 1-2 jaar zijn ze allemaal gestopt, en dan start de volgende op dezelfde plek en 2 jaar later is het ook weer gedaan. Dus daar gaat toch fundamenteel iets mis.

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:02

Niet om je af te schrikken, maar ook al heb je geen pensionstal en heb je alleen je eigen paarden staan, die werkzaamheden blijven er toch :') Wij zijn hier nu ook met groot onderhoud bezig, we hebben flinke stormschade gehad een tijd geleden waarbij onze asbestdaken beschadigd waren. Dit is nu (bijna) volledig gesaneerd en er wordt een nieuw dak opgelegd. De leiding van de beregeningsinstallatie doet het niet, dus deze moeten we opgraven en waarschijnlijk vernieuwen. We moeten nog een leiding leggen naar een stal zodat we daar ook een automatische drinkbak kunnen maken. En ook wij zijn een nieuwe afrastering aan het plaatsen om de wei. En ik wil eigenlijk binnenkort het zand in de rijbak en longeercirkel vervangen... En dan heb ik het er nog niet eens over gehad wat we in de laatste twee jaar allemaal opgeknapt en gemaakt hebben. Ook wij doen dat allemaal uit eigen zak, als we een keer een paard verkopen wordt dat geld allemaal terug in de boerderij gestopt.

Duhelo

Berichten: 28556
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:06

Je weet toch hoe je miljonair wordt in de paarden? :+

Spoiler:
Starten als miljardair


Hier al jaren paarden in eigen beheer, en idd, de werkzaamheden en kosten stoppen niet. Mijn landje is nu dramatisch, eigenlijk moest ik twee jaar geleden zand opvoeren oa, maar toen net in een relatiebreuk en ik had geen geld op dat moment daarvoor. Druk gespaard, vorige zomer wel geld, maar we hadden net het nieuwe land gekocht met de bedoeling om de paarden in het najaar te kunnen verhuizen. Helaas is de mais er pas in november afgegaan ipv september (door te laat zaaien van de boer en dan die regen), en nu is het te nat om erop te gaan dus hebben we braakliggend land.

En ondertussen is mijn gehuurd land bagger, maar ook te nat om hier nog even op te voeren

herr_balou
Berichten: 1456
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:22

Dat afvoer probleem lijkt me nog de ergste. Qua oorzaak vinden en oplossen. Zo'n stuk verharde grond open graven is waardeloos en je krijgt het misschien op het oog netjes dicht, maar binnen de kortste keren liggen de klinkers weer scheef.

Mooie stevige palen voor de paddock, zullen vast wat kosten, hopelijk gaan die goed lang mee.

Hoe voorkomen jullie dat zo'n drainagebuis volloopt met zand? Spuiten jullie die regelmatig door?

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 12:10

herr_balou schreef:
Dat afvoer probleem lijkt me nog de ergste. Qua oorzaak vinden en oplossen. Zo'n stuk verharde grond open graven is waardeloos en je krijgt het misschien op het oog netjes dicht, maar binnen de kortste keren liggen de klinkers weer scheef.

Mooie stevige palen voor de paddock, zullen vast wat kosten, hopelijk gaan die goed lang mee.

Hoe voorkomen jullie dat zo'n drainagebuis volloopt met zand? Spuiten jullie die regelmatig door?


Bij mij staan er pompen aangesloten op de drainage via een betonnen put. Er blijft dus nooit stilstaand water in de drainagebuizen staan, zodat zand altijd wordt meegesleurd.

ruitje

Berichten: 12320
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 15:21

Doorspuiten ja. Echt, ik was nergens zonder mijn broer. En mijn schoonzus.
En mijn ouders.

Maar de bodem van de eb en vloed bak moet vrees ik vernieuwd. Vorig jaar hebben we problemen gehad met de pomp, nu met de drainage. Hij ligt er nu denk ik een jaar of 20 in. Dan houd het wel op vrees ik.

Ff sparen maar weer :+

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 16:35

Balen is dat met die bakken he? Hier komt er ongeveer 1 keer per jaar of 2 jaar een bedrijf voor onderhoud aan de rijbakken. Afgelopen jaar de sproeiers verandert. Die gaan nu automatisch s ochtends vroeg aan geloof ik buiten. Nouja, in de zomer dan haha.
En dan het andere jaar weer wat zand erbij, of weer helemaal gelijk maken want de voorkant wordt toch lager na verloop van tijd. Of nog groter onderhoud idd.

Ooit op een stal die ik ken hebben ze na grote wedstrijd met mooi weer en bbq aan de.klanten gevraagd om bij te leggen voor een buitenbak. :') Aangezien de vaders / echtgenoten ook lekker wat op hadden en elkaar opstookten hadden ze een heel groot deel bij elkaar gekregen. :+

Maar ik gok dat jij daar niet het juiste type klanten voor hebt. En mijn staleigenaar ook niet :')

ruitje

Berichten: 12320
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 17:22

Deze tactiek vind ik hilarisch :') Ik lig helemaal dubbel :') :')

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 17:30

Het was ook echt een heel flink bedrag ook :') En die mannen te trots om terug te krabbelen

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:00

Bij nader inzien ga ik de stallen toch maar los verhuren _O-

Lieser
Berichten: 1506
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:42

MyWishMax schreef:
Ooit op een stal die ik ken hebben ze na grote wedstrijd met mooi weer en bbq aan de.klanten gevraagd om bij te leggen voor een buitenbak. :') Aangezien de vaders / echtgenoten ook lekker wat op hadden en elkaar opstookten hadden ze een heel groot deel bij elkaar gekregen.

Zoiets hadden ze bij de stal *** ook gedaan. Klanten legden geld in voor een nieuwe binnenbak. De binnenbak kwam er. Vlak daarna kregen alle pensionruiters te horen dat de stal ermee zou stoppen en iedereen weg moest. De ruiters hebben het er nog steeds over -:(-

ruitje

Berichten: 12320
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 21:01

Dat meen je :o . Wat erg :o

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:07

ruitje schreef:
Dat meen je :o . Wat erg :o


Dat die info nooit bij jullie terecht is gekomen verbaasd mij!

Ik dacht dat dit "regio wijd" wel bekend was :=

(Ben zelf "totaal uit de paarden" en woonde een dorp verderop, maar dit was echt wel "een ding")