Er werd dan soms ook best wel wat ingevuld over het hoe en waarom

Ik dacht misschien leuk om te laten zien hoe wij het hebben gedaan en waar we tegen aan liepen.
Allereerst is de opvolging in ons bedrijf op orde. Zowel ik als mijn broer gaan het overnemen. Mijn vader en moeder zijn in de 60. Of je deze stap nog gaat nemen als je dan geen opvolging heb?
Omdat ik er heel erg in geloof dat 24/7 buiten in de winter( we bieden het al aan in de zomer) de toekomst is hebben we besloten deze nieuwe schuur als pilot te zien. We bestaan als pensionstal al 31 jaar maar dan met boxen, land en paddocks.

Hier zie je waar de oude schuur stond, het was dus herbouw. Echter hebben we een vergunningstraject gehad van in totaal meer dan 5 jaar. Voordat we de eerste paal konden slaan zat er al een investering in de schuur daar word je eng van... Best frustrerend om dan te lezen dat pensionstalhouders niet willen. Wij wilden heel erg graag

Hier zie je de basis van de schuur. Mijn broer en ik zijn de ideale combi. Ik weet veel van paarden en hij kan alles maken. De bedoeling was dan ook om een schuur te maken waar en paarden in konden en waar hij in kon sleutelen en repareren, dit scheelt ons veel kosten in de toekomst! Je ziet de 2 delen al in de fundering.

Vanaf hier word het echt een schuur. Hij is hoog zodat we boven in opslag kunnen maken van materialen( bijv schrikdraad, waterbakken e.d. ) . Met een grote stal heb je daar een hoop van

Hier het deel van de werkplaats.

En hier het deel van de loopstal

Al het binnenwerk hebben we zelf gedaan, scheelde veel in de kosten. Hier de muur metselen tussen de stal en de werkplaats

Deze foto is genomen op het ' binnenplafon' van de stal. Boven op de stal is dus de opslag. Heel erg fijn dat de werkplaats zo hoog is dat zelfs de kraan naar binnen kan om gerepareerd te worden als dat nodig is

Hier de toen nog lege ingang van de loopstal.

Dat zijn uiteindelijk 2 ingangen geworden

Het buitenhekwerk en de buitenruif. Alles van Patura die gelukkig heel goed meedachten. Het was soms best puzzelen omdat je als pensionstal heel erg bezig bent met het feit dat andere mensen hun paard eruit gaan halen, of dat het veilig moet zijn bij gedonder. Zeker als je dit concept voor het eerst doet levert dat soms best wat discussies op.
- Ga je voor 1 brede ingang met meer wind of 2 ingangen met minder wind?
- Doen we flappen voor de deuren of niet?
- Maken we het hek zo dat ze niet het erf af kunnen als ze het open laten staan?
-Hoeveel paarden doen we er in en hoeveel voerplekken dan?
- Oh ' Marie' wil haar paard in de loopstal, maar dat is een draak in de groep, doen we dat?
We hebben als familie elke 2 weken ' vergaderd' om alles te bespreken, was best lastig soms omdat je alle 4 andere meningen hebt. Ben dan ook best trots dat we het als famillie voor elkaar hebben gekregen

De bovenlaag van de paddock er af, er ligt al drainage in, je ziet dat de onderlaag droog was.

Nieuw zand er in...

Opstrooien, ruwvoer erin en dan eindelijk...

Dag 1 van de loopstal:
Ik voel mij heel erg trots, deze loopstal is echt ' mijn kindje' en de werkplaats die van mijn broer. Dat je dit kan neerzetten, is echt een droom

Mocht je vragen hebben over de bouw: stel ze gerust( dan moet ik dat even aan mijn broer vragen