Dank voor alle berichten! Ik ben er weer een stuk geruster op 
Silly1972 schreef:Je hebt dit soort wanden toch ook wel zonder bollen?
Zeker, maar ik vind het wel mooi 
snorkel1986 schreef:Mooi Toch zou ik idd minstens 1hoog gesloten box willen.. voor uitkomt monsters of als er eens 1op stal zou moeten staan..
Dit is inderdaad wat wij ook willen, of in ieder geval de mogelijkheid om de stal volledig af te sluiten.
Rytm schreef:
Wij hebben 'hoge' stallen met bollen en het is een megaklus om ze stofvrij te houden dus ik dacht meteen, je vraagt naar ervaringen over het onderhoud.
Gevaar zie ik er niet echt in.
Je kan er wel makkelijker bij dan dat ze hoog zitten, ideaal.
Hahaha, ook een hele goeie ervaring!
Goed om alvast op ingesteld te zijn 
Mindim schreef:Is als je veel openheid wilt aan de voorkant van je stal, zo'n wand die ze bij opfokstallen gebruiken niet iets? Hier op stal zijn alle deuren op die manier. Geen hooi in je vlas, veel openheid, paard kan sociaal zijn, ik vind het ideaal

Dat is inderdaad praktisch gezien ook een goeie optie, en deze wand willen wij inderdaad in de groepsstalling. Voor individueel stallen vind ik dit stiekem wat mooier 
Priscilla27 schreef:Dat is toevallig, deze stallen zijn van mij. Ik ben er heel erg blij mee, de paarden kijken graag met hun hoofd naar buiten en heb altijd hun halster af in de stal. Ik zie er geen enkel gevaar in.
Echt?! Wat leuk! Heb de foto gewoon bij Google vandaan
Mag je trots op zijn, zulke stallen
Knert schreef:Ja ervaring bij mijn inloopstal. Nooit in negatieve zin.
Kan wel zijn dat de paarden de bollen er na verloop van tijd afdraaien. Gewoon omdat het kan en (zelfs bij 24/7 uitloop naar buiten, had ik er een die elke keer een stukje de bal van de draadpin draaide tot hij er af viel).
Dan vind je elke paar weken een bol in de stal. Die je er ook zo weer op draait. Vastlijmen op de draadpin is een oplossing.
Oh echt? Haha, ergens nog wel grappig, maar kan me voorstellen dat de pin die tevoorschijn komt minder grappig is. Vastlijmen is dan wel een goede optie inderdaad! Dankjewel 
Dit willen wij dan overigens als tussenwanden, waarbij we ze eigenlijk allemaal open willen hebben: dus wel de S-buiging dicht met panelen, maar de tralies weg. En dan inderdaad 1 wel gewoon helemaal dicht, dus ook met tralies.