ervaring met rubbermat in stalgang ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

ervaring met rubbermat in stalgang ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 16:48

ik heb een stalgang van 4m breed en 20m lang. Beton wordt slecht en ipv uithakken en nieuw te storten vroeg ik me af of een rubberen mat (uit 1 stuk ?) iets zou zijn. Diverse bedrijven bieden dit ook aan.

Iemand ervaring mee hoe dit bevalt ?
Hoe dik is de mat waar je ervaring mee hebt (ik heb max 2cm)
Waar gekocht ?

tamary

Re: ervaring met rubbermat in stalgang ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:28

Mat van 4mx20mx2cm dik ga je niet leggen zonder machine, 80x120cm (puzzelmat)weegt al dik 20kg.
Ik heb 2 sets puzzelmatten in de schuilstal liggen (2 boxen, tussenwand er uit gehaald), daar lopen ze dus ook constant in en uit zonder problemen. ( https://rubbermatten24.nl/stalmatten.html )
Maar ongelijke vloer en rubbermatten is niet echt handig, redelijk effen ondergrond is het behoud van je matten en het voelt een stuk veiliger voor de paarden als de boel niet inzakt onder hun voeten.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:55

Ik heb de ervaring dat ik rubber matten niet schoon kan vegen. Er blijft erg veel hooi en stro liggen

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:10

Ik heb afgelopen zomer ergens gestaan waar in de stalgang matten lagen. Dit waren meerdere matten, niet 1 stuk.
Bleven heel goed liggen maar ik vond het niet ideaal.

Mijn smid kon met beslaan zijn ijzer niet op de grond leggen, want dan smelten de matten..
Als een paard plast krijg je dat slecht weg geveegd etc.

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:45

Matten vond ik een ramp. Je kunt er gleufjes in laten frezen net als in koeien stallen gebeurd. Werkt heel goed! Veegt ook nog goed.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 12:51

tamary schreef:
Mat van 4mx20mx2cm dik ga je niet leggen zonder machine, 80x120cm (puzzelmat)weegt al dik 20kg.
Ik heb 2 sets puzzelmatten in de schuilstal liggen (2 boxen, tussenwand er uit gehaald), daar lopen ze dus ook constant in en uit zonder problemen. ( https://rubbermatten24.nl/stalmatten.html )
Maar ongelijke vloer en rubbermatten is niet echt handig, redelijk effen ondergrond is het behoud van je matten en het voelt een stuk veiliger voor de paarden als de boel niet inzakt onder hun voeten.

vergeten te vermelden, ik zou dan het beton wel eerst plaatselijk repareren natuurlijk :D

Van dat smid ijzer niet op grond kan leggen is idd iets om rekening mee te houden, maar heb er maar 1 op ijzers voor staan.

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:10

Wij hebben de matten ook weer verwijderd. Nieuw waren ze glad met vocht, en later sleten ze vrij snel en bleef er allerlei rommel in zitten. Zijn overgestapt op geruwde, 'retro' klinkers.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:00

Mist schreef:
...vergeten te vermelden, ik zou dan het beton wel eerst plaatselijk repareren natuurlijk :D ...
Als je toch plaatselijk gaat repareren heb je toch ook geen rubber matten meer nodig ??
En als er zoveel te repareren is dat alles er uit zou moeten dan zou ik weer een verse laag beton laten storten (en opruwen tegen de gladheid).

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 21:34

blijkbaar is er verkeerde soort beton gebruikt, dus plaatselijk repareren zou je elke keer opnieuw moeten doen. Gladheid is niet het issue, vloer is verder perfect.