zadel met stijgbeugels ONDER zweetblad...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:51

Idd Barnsby en County. Ik rijd met mijn dressuurzadel (County) ook met de beugelriemen onder het zweetblad en daardoor blijven je zweetbladen supermooi van kwaliteit.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:51

Bij mijn ainsley kan het. Ik heb de ainsley vanguard. Je kunt daarbij het stukje leer boven aan het zweetblad laten weghalen.

Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:58

Ik rijd op een Kieffer dressuur (ik geloof de Professionel, ofzoiets) en daar zitten de beugels ook onder het zweetblad.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:00

Elan schreef:
welk merk is dat?

*kort maar krachtig Knipoog* Vind dat erg lekker zitten!


Ik heb een County Competitor dressuur waar je de beugels zowel onder de zweetbladen als boven kan plaatsen.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:37

Ik heb bij mijn oude zadel ook overwogen om dat te laten doen (al kwam ik er gauw op terug toen ik een paar keer zo reed met een ander zadel). Toen ben ik ermee naar de zadelmaker geweest en hij zei dat als je dat stukje bovenin los laat halen, je zadel minder 'stevig' wordt. Zadels die erop zijn gebouwd, hebben dat niet. Plus als je dat laat doen en er mankeert bijvoorbeeld iets aan de boom van je zadel, dat de garantie vervalt.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:43

ikhad een wintec waar het bijkon, bij mijn passier kan het ook(doe iknietmeer zweetblad kroop omhoog dorodat ik mijn benen optrok, danmaar gebruikssporen Haha!)
en de euroriding diamant heeft het ook.
volgens mij bij de a merken heb je dat altijd..

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:52

Suleika schreef:
Je kunt ook door de zadelmaker een sneetje in je zweetblad laten zetten, netjes afstikken en dan kun je je stijgbeugel erdoorheen halen. Heeft haffie van bokt geloof ik ook gedaan.

dat wilde ik dus ook bij mijn zadel laten doen, maar bij Hulsebosch zeiden ze al dat ik dat beter niet kjon doen. Als het zadel er niet voor gemaakt was dat het eronder kan, dan haalde ze ook een deel stevigheid van het zweetblad weg.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:25

Jolynn schreef:
Bij mijn Euroriding kan het ook!


Bij die van mij inderdaad ook. Vind het geweldig zitten, ik krijg er een veel stabielere beenliggen van .
Ook bij mijn vorige zadel (Wintec 500) kon het.

boemel

Berichten: 8447
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:12

Bij mijn dressuurzadels kan het ook.
Dat zijn de Premiere Bordeaux en de Passier Optimum. Ik vind erboven iets fijner rijden en ook makkelijker opstappen, maar het lijkt eronder inderdaad wel netter.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:12

Bij mijn KN kan het niet. Maar m'n volgende zadel wordt een Fryso en daar kan het wel bij, al weet ik nog niet of ik dat ook ga doen.

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:15

Bij mijn prestige appalooze kan het ook, maar ik vind het verschrikkelijk zitten. Ik heb het uitgeprobeerd, maar mijn zweetblad rolde op bij het lichtrijden. Heel irritant. En idd ik vond het ook een beetje griezelig.