Hallo!
Ik ben bezig onze kleinschalige paddock paradise vorm te geven.
We hebben twee weides beschikbaar van 2000m2 per stuk.
tevens hebben we een bak en een stallencomplexje met twee grote stallen.
We zijn voornemens om de tussenwand eruit te halen zodat het één grote inloopstal wordt met twee ingangen.
Het gedeelte voor de stal wordt helemaal betegeld met stoeptegels.
Nu wil ik rondom en tussen de weides een track maken zodat de paarden in de winter gewoon meters kunnen maken en niet op één stukje staan de hele dag.
Overigens komen er maximaal 2 paarden te staan.
De track wordt als ondergrond zand (Wat ook in de bak nu ligt, dit is echt oerdegelijk spul en zakken ze niet in weg als het nat is).
Er ligt een hele berg zand klaar om over de track uitgereden te worden, maar... ik wil graag wat leuke dingen toevoegen. Er is natuurlijk een slowfeeder bak (die is al in bezit) waar een heel pak hooi in past. we gaan zelf nog een slowfeeder met dakje bouwen voor twee hooipakken.
Ik heb borstels gehaald die we vast gaan zetten zodat ze lekker kunnen krabben.
Ik wil een bult maken van het zand zodat ze af en toe de achterbenen goed moeten gebruiken.
Nu zie ik overal hele leuke variatie in ondergrond, zoals stenen, boomstronken, houtsnippers etc. maar ik vind dit wel een beetje gevaarlijk. wat als zij aan het rennen zijn en dat niet tijdig incalculeren?
Kortom: wat zijn veilige ideeen voor op de track om de paarden voldoende bezigheid te geven en variatie in hun dag?
iemand leuke tips?
Second star to the right, straight on till morning.