Paardenmest België ( Gent)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cabrielle

Paardenmest België ( Gent)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 15:52

Hallo allemaal,

Ik heb voor het eerst mijn paard samen met een ander paard aan huis staan. Nu ben ik al vooruit aan het denken over de mest ophaling. Ik wil dit niet last minute doen als je mest van zoveel maanden hebt liggen .
Al op bokt rondgezocht maar vind precies niet echt een antwoord op mijn vraag.
In Nederland zijn er zoveel mogelijkheden en in België lijken het er wel 0 .
Alle wetgeving rond mestnummer enz heb ik al opgezocht.
Er zijn niet echt boeren waar ik het aan kan vragen, voor de champignon teelt enz komen ze niet voor 2 paarden.
Iemand die wel nog een boer kent/loonwerker,... omgeving Gent of andere mogelijkheden in België.
Ik vind het zeker niet erg om ervoor te betalen maar ook geen monsterbedragen.
Alvast bedankt voor het meedenken!

Duhelo

Re: Paardenmest België ( Gent)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:56

Kan je een mesthoop leggen of moet je een container zetten?
Voor de ophaling zelf zou ik gewoon rondgaan bij boeren en gaan vragen of ze voor een vergoeding om de X tijd de mesthoop willen komen leegscheppen.
Ikzelf werk met hoge palletboxen, ik heb een volle box per week en een boertje waar ik mijn hooi koop komt die een keer per week halen en zet een lege in de plaats. ik betaal 10 euro per bak, maar ben dan ook direct van alle mest vanaf..

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:08

Wij hebben van tevoren wat rondgevraagd. Een loonwerker bij ons in het dorp wist wel een adresje. Contact opgenomen met de betreffende boer een kilometer of wat verderop en daar kunnen we onze mest kwijt. We moeten het wel zelf brengen maar kost ons verder niets.
We hebben de mest in speciekuipen(2 pony's dus niet zoveel), die zetten we in de aanhanger en kiepen we eens per week op de mestbult leeg. Nog geen 5 minuten werk.

Cabrielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 16:20

Momenteel een mesthoop liggen op beton, maar een container aanschaffen is ook een optie als ik zou weten wie hem komt ledigen er is bijna geen bedrijf te vinden die dat wil doen. Dus wil ik eerst informeren voor hier een container aan te schaffen waar je niet weet wat je ermee moet doen ;)

Marimacbran en is dat toevallig in de buurt van waar ik woon?

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:23

Nee, in Nederland. Maar ik neem aan dat er in België ook loonwerkers oid zijn? Zij weten in de omgeving vaak wel adresjes waar je mest kwijt zou kunnen.
Container hebben we hier ook naar gekeken, maar ze komen ook hier niet en zo wel, dan betaal je je scheel.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:25

als je een mesthoop in beton liggen hebt is het gewoon een kwestie van een boer te vinden die hem wil komen opscheppen.
De boeren hebben vaak geen facebook of internet oid, dus mond op mond werkt het beste. Gewoon overal gaan aankloppen en vragen of ze het niet zien zitten of iemand kennen.