Shires hooinet vastzet hulp hoe werkt dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Shires hooinet vastzet hulp hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 23:15

Tijdens wat hooinetten bestellen op agradi had ik korting op zo’n vastzethulp voor hooinetten. Dacht ideaal!
Zelf rijg ik ze door een ring, knoop erin en klaar. Maar dit moest veel makkelijker zijn. En echt ik weet niet hoe maar hoe werkt zo’n ding?
Ik heb er zonet maar weer gewoon een knoop in gedaan ;)
https://www.agradi.nl/shires-hooinet-va ... BoQAvD_BwE

Maddy_Paola

Re: Shires hooinet vastzet hulp hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:29

Ik heb m niet, maar heb het idee dat je m door de ring heen haalt, terug naar het net en dan zo heen en weer tot ie op de juiste hoogte hangt, en dan t uiteinde in de klip zeg maar. Wij doen hier op stal een musketon aan het uiteinde, maken een normale 'lusknoop' en klikken de musketon vast in de lus zodat ie niet los kan, we hebben dan in stal ook een musketon oid hangen om m aan op te hangen, een vol hooinet boven je macht prutst namelijk niet zo lekker qua knopen :+

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 23:38

Ik snap je idee. Zo had ik hem vanmiddag ook. Maar dacht wat een gedoe }> Ik heb maar een hooibaal voor de nacht denk 8 kg. En die is makkelijk te knopen. Maar dacht met deze aankoop de magic thing binnen te hebben :D

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:51

Citaat:
Productomschrijving
De Shires hooinet vastzetring is een arbeidsbesparende apparaat, een must voor grote werven of drukke eigenaren, vermijdt de noodzaak om hooinetten vast te maken met knopen die los kunnen komen of in de war raken. Zet de netten op de gewenste hoogte en laat het touw eenvoudig door de bodem van het net lopen en bevestig het aan de ring. Geen ongemakkelijke knopen om ongedaan te maken bij het loslaten, gewoon losklikken en doortrekken

Wat je hieruit kan opmaken is dat je het touw door de ring aan de muur haalt, nadien door de ring aan de onderkant van het net om dan het uiteinde van het touw vast te klikken in de gesp ;-)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 23:58

Dat las ik ook. Dacht ideaal. Maar twee touwen door een ring prima. Geen ring onderin maar prutsen door een paar mazen en dan weer naar boven.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:59

Het hangt een beetje af van de lengte van het touw. Mijn netten hebben een ring onderin en het touw heeft dezelfde lengte als het net, ik hang ze op aan de tralies van de stallen en met een musketon klik ik het touw dan vast aan de 'bodemring' van het net.