Wie weet een oplossing voor dit probleem?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

dabbo19

Wie weet een oplossing voor dit probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 20:33

Zoals de titel al zegt wie heeft er een oplossing voor. *\%/*

Het probleem als volgt: :list:

Waar ik gestalt sta zet ik mijn paard in het gang pad tussen twee touwen. Nou zijn de trailies horizontaal en kunnen de andere paarden de touwen los maken. Links zijn vier boxen en rechts drie merrie boxen. Wie weet iets ??? :? :? :?

Mijn knappe Fries <3 <3 <3
Laatst bijgewerkt door C_arola op 06-02-20 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd op verzoek van TS

rien10

Re: Wie weet een oplossing voor dit probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:34

Neem een lang touw. Maak dat aan het halster vast. Sla het om een tralie heen, ga terug naar het halster en maak het weer aan het halster vast.
Doe dat aan de andere kant ook. Voila, je paard staat vast en kan niet losgemaakt worden door vriendjes.

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 20:36

Dat is best goed idee maar is een best breed pad moet je best lange touwen hebben denk ik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:36

Maak een paardenknoop en haal het uiteinde nog een keer door het lusje heen. Dat is alleen iets minder veilig. Of zadel je paard in stal op.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:37

Trailerlijn gebruiken? Die hebben een lus aan 1 kant, geen knoop dus om los te maken.
En anders zo'n lus in je gewone touw maken, ook geen knoop om los te prutsen.

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 20:43

SusanH ja klopt doe ik ook vaak maar vind het wel prettig in het midden.

Tamary ja is ook een goeie optie.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:46

Strotouwtje (ongebroken) dubbel en nog een keer dubbel, dat om de Tralies aan beide kanten en het oog wat aan de buitenkant van de stal ontstaat gebruiken om je halstertouw aan vast te maken. Enkel strotouwtje erom slaan werkt natuurlijk ook en geeft je zelfs een breekpunt mocht paardlief ooit eens beginnen te trekken aan het touw.
Ik heb op meerdere plekken aan de voorkanten van de boxen strotouwtjes hangen. Als ik een paard voor de boxen moet vastzetten, doe ik het altijd daaraan en nooit aan de tralies van de boxen.
Overigens niet de nylon (glimmende) strotouwtjes gebruiken. Die breken slecht. Hennep of sisal gebruiken. Dat zijn die beigeachtige en ze voelen ook ruw aan.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:06

Sla je touw dubbel, sla het om de spijl, haal de bevestigingshaak er aan. Doe dit aan beide kanten. Voila.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:07

Of gewoon je paard aan 1 touw vastzetten aan zijn eigen box en leren stilstaan?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:15

Een ring aan de houten boxwand zetten Of gewoon touwen met lussen (ogen) touw door de lus om de tralie dan heb je geen knoop

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:17

rina schreef:
Strotouwtje (ongebroken) dubbel en nog een keer dubbel, dat om de Tralies aan beide kanten en het oog wat aan de buitenkant van de stal ontstaat gebruiken om je halstertouw aan vast te maken. Enkel strotouwtje erom slaan werkt natuurlijk ook en geeft je zelfs een breekpunt mocht paardlief ooit eens beginnen te trekken aan het touw.
Ik heb op meerdere plekken aan de voorkanten van de boxen strotouwtjes hangen. Als ik een paard voor de boxen moet vastzetten, doe ik het altijd daaraan en nooit aan de tralies van de boxen.
Overigens niet de nylon (glimmende) strotouwtjes gebruiken. Die breken slecht. Hennep of sisal gebruiken. Dat zijn die beigeachtige en ze voelen ook ruw aan.

O ja stro touwtjes zijn ook handig idd :j

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:33

Paard in stal poetsen en opzadelen,

Paard leren stil te staan,touwtje over de hals

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 22:49

In de stal en buiten de stal doen we ook huis wel. Waar deze topic meer voor bedoelt is als ik haar in het midden wil doen voor de verandering zonder steeds touwen te gaan knopen

Malibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:07

2 grote harpsluitingen die om een spijl van de boxen kan. Daar kun je dan je halstertouwen aan vastmaken met paardenknoop

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:13

Gewoon in de stal opzadelen zonder vast zetten.
Of als je 'm buiten de stal wil poetsen dan gewoon aan je halstertouw met de veiligheidsknoop aan de eigen box vastmaken zodat de andere paarden er niet aan kunnen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:20

De kant die je normaal aan het halster vastmaakt aan de tralies (touw om de tralies slaan en musketon om het touw vastklikken ) en uiteinde touw met veiligheidsknoop aan het halster. :)

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:24

Gewoon aan 1touw aan haar staldeur?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:03

Dan moet je kettingen kopen: https://www.ruiterhart.nl/trailer-/4524 ... gLmB_D_BwE hoef je geen touwen meer te knopen. Ik snap het probleem alleen niet zo. Je hebt al hele goede tips gekregen. En wat is er nu erg aan iedere keer 2 knopen leggen? Als je de tip van de stro touwtjes gebruikt krijgen de andere paarden ze echt niet los.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:38

Ik zou één touw vastmaken aan het verticale stuk waar de deur draait.

__elise__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:51

Aan één touw vastmaken aan haar eigen stal, in de stal opzadelen en poetsen, beter knopen..

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 09:59

Het is ook niet echt een probleem was meer grappig bedoelt. En dacht misschien zijn er leuke ideeën voor wat handig is. Zodat ik zoals gezegd in plaats van in de stal of er voor ook wat ik wel doe. Een keer in het midden kan zetten waar bij ik de touwen meerdere maal opnieuw ook doe wat niet erg is. Maar gewoon nieuwsgierig was voor iets makkelijkers.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:01

Sta je niet in de weg voor de andere stalklanten als je 'm in het midden zou vastzetten? Dan moet ie telkens terug los als er iemand voorbij wil, i.t.t. wanneer je 'm aan 1 touw zet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:06

elnienjo schreef:
Sta je niet in de weg voor de andere stalklanten als je 'm in het midden zou vastzetten? Dan moet ie telkens terug los als er iemand voorbij wil, i.t.t. wanneer je 'm aan 1 touw zet.

Wij staan altijd in het gang pad. Te weinig poetsplaatsen en in stal poetsen is niet zo makkelijk En fijn.

Ook met 1 touw moet je opzij als er iemand langs wil. Ik vind twee touwen prettiger, zo kan ze niet haar hoofd stoten, bij andere paarden klieren en kan ik veilig een keer naar mijn kast lopen zonder dat ze in het touw komt.

Ik snap dus wel waarom ts het vraagt, ook al is het niet iets spannends. Maar als je 1 touw aan eigen box vast maakt heb je toch al 1 touw dat niet opgehaald wordt? Hier 1 paard dat touwen losmaakt, dus ik maak een dubbele paardenknoop of ik maak hem opnieuw vast.

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 10:10

Nee zijn geen andere klanten en anders doe ik het in de stal. Als er iemand is red het zich wel zonder dat je los moet maken. Helaas staat voor haar box een groot stro pak. En door dat de boxen niet gelijk staan moet ze wel een naar voren.

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 10:12

Bedankt voor jullie reacties ik weet wel wat ik ga doen. Hier bij eindig ik graag de topic.