Weide verhuren, maar welke prijs?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Skyla

Weide verhuren, maar welke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 22:44

Ik heb een klein weitje die ik niet meer gebruik en graag zou willen verhuren maar ik heb totaal geen idee hoeveel ik hiervoor zou mogen vragen.

Wat info:
* 2300m² groot
* Volledig omheind met 1m20 hoog schapengaas. Deftige recente en goed af te sluiten hekkens.
* Recent volledig gesloten stalgebouw met twee stallen van 2m op 2m met overkapping en bestrating voor en eentje van 4,5m op 2,5m. Aan de grootste stal zit een volledig bestraat overdekt stuk van 7m op 4m.
Er hangt een voederhok aan vast van 2,5m op 4,5m met een deur naar buiten en een binnendeur die direct in de grote stal uit komt. Er kan van binnenuit eten gegeven worden in alle stallen.
* Er zitten lichtplaten in het dak.
* Alle stallen komen uit in een ruime zandpaddock.
* Enkel het hek sluit aan op de straat.
* Voortuin aanwezig, dus voederen vanaf de straat niet mogelijk.
* Dakgoot over volledige lengte stal en afdak die loopt in 2 watervaten (2000L)
* Geen elektriciteit

Deze wei is dus enkel geschikt voor kleine pony's (shet, welsh a & b,..).

LoveBodin

Re: Weide verhuren, maar welke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:49

Welke omgeving is het? Ongeveer. Dat maakt veel uit namelijk :)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:49

Ik denk dat informatie over de omgeving ook belangrijk is! Uitrijmogelijkheden? Is er een manege/rijbak in de buurt? En waar ergens is het?

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 22:57

De wei ligt aan de rand van een stad maar er kan perfect zeker 3 verschillende tochten gemaakt worden langs rustige banen.
Een piste is er op 5-10 min met trailer maar er kan in de paddock perfect gelongeerd worden en als men de omheining tussen de 3 paddocks weg haalt kan er ook perfect met een combi shet sulky in gereden worden.

Weide ligt in België kust. Op 15min met trailer sta je op het strand, 25 min in het bos.

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 22:03

Niemand?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:06

Ik ben niet bekend met België etc en voor mij is de omgeving ook nog wat te vaag. Als ik denk aan de belgische kust, lijkt het me dat prijzen in de buurt van antwerpen wel wat anders liggen dan als je verder naar beneden gaat.

Wel een nadeel dat je een trailer nodig hebt om iets te willen doen met je paard, ik denk dat dat de prijs wel weer drukt.

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 22:15

@LoveBodin, ik zie er geen nadeel aan want je kunt er al geen rijpaard/pony op plaatsen. Daar vind ik het te klein voor.

Met de koets kun je van de wei uit zelf wel heel wat kanten uit om tochten te maken.

En de regio tja, ook buiten Antwerpen zoeken volgens mij wel mensen om een stukje grond. Snap niet waarom mensen altijd Antwerpen als belangrijkste en duurste punt nemen. Er is nog meer dan dat.

Zou niet weten wat ik nog meer van info kan geven als er niets meer over te vertellen valt.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:04

Tis geen keuze dat mensen een hoofdstad aanwijzen als hoger geprijsd, de populatiedichtheid is daar groter dus er is minder ruimte en meer vraag waardoor de prijs omhoog gaat.

Ook ik kom uit Nederland, de randstad in mijn geval (duurste omgeving) voor een shetlander (ik neem aan dat je die kant op wilt met jouw weide) ben je vaak zo'n 100 tot 150 euro kwijt hier in de omgeving met een dergelijke omschrijving. Maar verder naar het platteland is het zo 50,- (in beide gevallen zonder voer). Wellicht helpt het je om het zo wat verder in te vullen.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:13

Ik zou hier denk niet meer dan 75 euro voor betalen.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:22

Out of the box, als je kan uitrijden naar het strand zou je het wellicht kunnen verhuren als vakantiestalling. Dat een nabijgelegen vakantiepark de optie aanbiedt het paard mee te nemen op vakantie en dat dat vakantiepaard dan in jouw weitje komt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:33

Wat zou je er zelf voor betalen? Is het voor bepaalde of onbepaalde tijd?
Ik denk dat een huurder die je vertrouwd en waar je van op aan kunt, nog wat belangrijker is dan de prijs.
Zorg in ieder geval dat je de afspraken dusdanig goed omschreven hebt, dat je niet voor verrassingen komt te staan.

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 08:04

senna21 schreef:
Wat zou je er zelf voor betalen? Is het voor bepaalde of onbepaalde tijd?
Ik denk dat een huurder die je vertrouwd en waar je van op aan kunt, nog wat belangrijker is dan de prijs.
Zorg in ieder geval dat je de afspraken dusdanig goed omschreven hebt, dat je niet voor verrassingen komt te staan.

Ikzelf zat namelijk met 50/75 in mn hoofd maar wou eerst eens jullie idee horen.
Sowieso komt er een contract want het geheel heeft voor mij wel wat waarde en wil niet hebben dat het "afgeleefd" wordt. Vandaar ook verhuren ipv verkopen.
Het zou echt verhuren zijn, de huurder moet dus alles zelf doen, mesten, voederen, eten kopen...

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 08:53

Vijftig/vijfenzeventig euro lijkt me nogal weinig, zeker als er ook twee stallen op staan. In de Randstad huur je iig helemaal niets voor die prijs. Ik denk dat iemand met wat kleine pony's hier heel blij mee is. Ik zou inderdaad wel goed uitkijken dat het niet afgeleefd wordt en in eerste instantie een contract voor kortere tijd hanteren met verlenging als het goed gaat.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 08:57

Ik zou er 75 euro voor geven voor mijn 3 shetlanders, weinig ? Nee je moet naar regio kijken, bijkomende kosten etc.
Wou dat ik zoiets om de hoek in eigen beheer kon hebben :)

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 09:00

De combi schapengaas en kleine hoeven staat me niet zo aan....
Geen elektriciteit, is er stromend vers water? Plek voor kar/tuig?
Verzorgen jullie ruwvoer of moet dat zelf? Hoe zit het met de mestafvoer?

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 10:11

Pfoeh ja dat is een lastige.
Ik had idd ook bovenstaande vragen. Ik denk dat 50-65 wel reëel is veel meer niet aangezien je verder alles zelf moet doen en alleen echt geschikt is voor zeer kleine ponys.
Maar goed uiteindelijk is het ook wat iemand er voor WIL (en kan) betalen. Iemand die genoeg geld heeft en verliefd wordt op het plekje heeft er wellicht meer voor over.
Uitrijmogelijkheden klinken leuk maar je hebt wel echt een trailer nodig dus om binnen schappelijke tijd daar te komen.

Mestafvoer is idd echt iets om rekening mee te houden.
En is er een mogelijkheid tot opslag hooi en stro?
Ik kan uit je verhaal ook niet opmaken of jij er bij woont? Anders is dat ook iets om over na te denken dan heb je altijd 'vreemden op je plaats dat moet je ook maar willen en goede afspraken maken.

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 13:55

Binck8 schreef:
De combi schapengaas en kleine hoeven staat me niet zo aan....
Geen elektriciteit, is er stromend vers water? Plek voor kar/tuig?
Verzorgen jullie ruwvoer of moet dat zelf? Hoe zit het met de mestafvoer?

Het is schapengaas met brede stukken want ik had hiervoor ook schrik.
Geen elektriciteit, ik deed het met een batterij, de buren met zonnepaneeltje.

Ruwvoer zelf voorzien, er is plaats voor. Mestafvoer ook zelf te regelen maar er zijn twee vaste afnemers die miss kunnen blijven afnemen.

Marisje76 schreef:
Pfoeh ja dat is een lastige.
Ik had idd ook bovenstaande vragen. Ik denk dat 50-65 wel reëel is veel meer niet aangezien je verder alles zelf moet doen en alleen echt geschikt is voor zeer kleine ponys.
Maar goed uiteindelijk is het ook wat iemand er voor WIL (en kan) betalen. Iemand die genoeg geld heeft en verliefd wordt op het plekje heeft er wellicht meer voor over.
Uitrijmogelijkheden klinken leuk maar je hebt wel echt een trailer nodig dus om binnen schappelijke tijd daar te komen.

Mestafvoer is idd echt iets om rekening mee te houden.
En is er een mogelijkheid tot opslag hooi en stro?
Ik kan uit je verhaal ook niet opmaken of jij er bij woont? Anders is dat ook iets om over na te denken dan heb je altijd 'vreemden op je plaats dat moet je ook maar willen en goede afspraken maken.

Opslag aanwezig, twee vaste mestafnemers die kunnen blijven afnemen.
We wonen er niet bij, buren letten wel op. Even verder nog een wei met paarden zonder huis en die kijken ook mee als ze passeren.
Het is wel goed afgesloten van de straat. Enkel het hek komt er op uit.

Er zijn in feite 3 volwaardige stallen aanwezig.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 14:10

Ik ben hier voor 6 maand terug 175 kwijt geweest voor een shetlander. Dit op een pensionstal, hier stonden ze standaard in het tussenstuk bij de weides, dus niet zo ruim. Vaker op stal dan in de weide. Wel was er longeercirkel, binnen en buitenbak aanwezig en zat er een klein beetje ruwvoer bij in. Voor een shet erg prijzig maar je betaald merendeels ook wel voor de faciliteiten. Het is even afhankelijk van de locatie (zo te lezen nabij het strand) en of je het ruwvoer zelf aanlevert en of je zelf voert/mest of dat dit geheel de verantwoordelijkheid is voor weidehuurder. Ik zou zelf voor een plek waar ik max 3 pony's op mag laten grazen en dichtbij het strand ben dus ideale uitrijmogelijkheden heb ongeveer 150/175 per maand betalen (op basis van 3 pony's) als er ook hooi e.d bij in zit. Enkel voor een kale weide zou ik 100 betalen.