Heel graag naar andere stal,maar niet durven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annelies1997

Heel graag naar andere stal,maar niet durven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 21:53

Ik sta nu 1,5 jaar met mijn Haflinger op een 'doe het zelf' landje samen met een ander meisje en haar Tinker. Ze staan 24/7 buiten in een paddock met schuilstal.

Nu heb ik het al een tijdje daar niet meer naar mijn zin. Heb al flink rond zitten kijken naar andere plekjes waar ze heen zou kunnen. Ik wil haar erg graag verplaatsen aangezien ik de dagelijkse klusjes niet meer aankan i.v.m mijn rug.

Je zou dan denken, ik vraag of dat andere meisje me wat meer zou kunnen helpen. Dat word knap lastig aangezien wij allebei van ma tm vrij werken van 8.30 uur tot 17.30 uur.

Daarnaast heeft mijn Haflinger helaas overgewicht. Ik zou graag zoveel meer met haar willen doen, maar eerder ik klaar ben met werken is het donker en er is geen verlichting. Dus dat betekend dat ik alleen met haar in het weekend aan de slag kan en dat vind ik erg jammer. Minder voeren zal bij haar niet helpen aangezien ze wel echt moet bewegen.

Dus ik zou het liefste op een pensionstal gaan staan met haar zodat ik wat minder hoef te doen en zodat ik 's avonds ondanks dat het donker is nog kan gaan rijden enz. (Ondanks dat ik rugklachten heb, mag en kan ik nog gewoon paardrijden)

De reden waarom ik niet weg durf te gaan is omdat ik dat andere meisje niet alleen achter durf te laten. Ik ben eerlijk gezegt bang dat ze boos word of dat ze mijn reden niet zal snappen. Ik vind het voor mijn haflinger natuurlijk erg fijn dat ze 24/7 buiten kan staan, maar ik ga inmiddels met tegenzin daar naartoe. Ook staat ze al ruim 5 jaar samen met die Tinker en ik ben bang dat ze ongelukkig word als ik haar daar weghaal. (Dat andere meisje wil daar niet weg aangezien ze niks anders kan betalen)

Heeft iemand hier advies en of tips over wat ik hier nu mee aan moet? Ik voel me echt radeloos :(

cobiie

Re: Heel graag naar andere stal,maar niet durven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 21:57

Uit schuldgevoel ergens blijven staan is nooit een goede reden.

Kijk eerst goed rond om te oriënteren waar je heen wilt, neem geen overhaaste beslissingen anders heb je kans dat je na een jaar weer moet verhuizen omdat je de stal verkeerd ingeschat hebt.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 21:59

Je staat er voor je paardje. Het kost je geld en je kunt niet genieten. Ga voor je eigen plezier want het is het niet waard het zelf niet fijn te hebben voor een ander.

Zelf herken ik het. Heb het ook niet leuk ( paard wel helemaal prima ) maar ik betaal flink en wil het leuk hebben en met plezier naar mijn paard.

Succes met je keuze

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:01

Leg je gedachten even aan haar voor. Misschien kunnen jullie op zoek naar iemand die er met een paard kan staan en kun jij met een gerust hart vertrekken?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:12

Ja lijkt me sws fijn om dit in overleg te doen.. je hebt hele reeele plannen met je paardje en dat kan dit plekje je niet bieden. Dan is het je toch goed recht om ergens heen te gaan waar dat wel geboden kan worden? Als het mar in overleg gaat, zodat er niemand alleen achter hoeft te blijven..

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:13

Kies voor jezelf! Kondig je vertrek ruimschoots op tijd aan, zodat zij tijd heeft om iets of iemand anders te regelen.

Ik zie het ook bij mensen hier in de buurt die hun paarden buiten hebben en alles zelf moeten doen: altijd aan het werk voor de paarden, maar bijna geen lol met de paarden.

Paarden wennen aan een andere stal met een ander ritme, andere gewoonten en met andere paarden. Soms duurt dat lang, soms is het direct klaar. Dat is vrijwel onvoorspelbaar, dus zorgen hoef je je daar pas over te maken als het zover is :-). Bedenk dat er altijd iets kan veranderen (verkoop, verhuizing, sterfte) en dat het fijn is dat je het in dit geval zelf in de hand hebt om het zo goed mogelijk te doen...

Annelies1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 22:15

Kendra schreef:
Kies voor jezelf! Kondig je vertrek ruimschoots op tijd aan, zodat zij tijd heeft om iets of iemand anders te regelen.

Ik zie het ook bij mensen hier in de buurt die hun paarden buiten hebben en alles zelf moeten doen: altijd aan het werk voor de paarden, maar bijna geen lol met de paarden.

Paarden wennen aan een andere stal met een ander ritme, andere gewoonten en met andere paarden. Soms duurt dat lang, soms is het direct klaar. Dat is vrijwel onvoorspelbaar, dus zorgen hoef je je daar pas over te maken als het zover is :-). Bedenk dat er altijd iets kan veranderen (verkoop, verhuizing, sterfte) en dat het fijn is dat je het in dit geval zelf in de hand hebt om het zo goed mogelijk te doen...

Zo denk ik er ook zeker over, ik vind het gewoon erg lastig om de stap te maken. Ik zou alles voor mijn paard over hebben maar ik wil haar gewoon meer aandacht geven en dat kan ik niet op deze plek.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:27

Als de plek zelf wel goed bevalt, is het misschien een optie om een betaalde verzorgster te vinden?
Iemand die bv x aantal keer in de week op vaste dagen komt om de klusjes te doen, en dan jou haflinger meteen ook wat beweging kan geven indien gewenst. (longeren bv)

Omdat je zegt tot 250 te kunnen gaan, zou je misschien een 16 jarige kunnen vinden die dat dan voor 100 tot 150 euro per maand zou willen doen.

Maar sowieso voor jezelf kiezen, jouw geld, jouw paard.

Annelies1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 22:29

Gooiske schreef:
Als de plek zelf wel goed bevalt, is het misschien een optie om een betaalde verzorgster te vinden?
Iemand die bv x aantal keer in de week op vaste dagen komt om de klusjes te doen, en dan jou haflinger meteen ook wat beweging kan geven indien gewenst. (longeren bv)

Omdat je zegt tot 250 te kunnen gaan, zou je misschien een 16 jarige kunnen vinden die dat dan voor 100 tot 150 euro per maand zou willen doen.

Maar sowieso voor jezelf kiezen, jouw geld, jouw paard.

Dat doe ik liever niet aangezien ik dat veel geld vind voor (bijv) een 16 jarige om dat te betalen. Ik heb ook liever geen verzorgster vanwege slechte ervaringen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:40

Aangezien de topicstarter hier al een topic over heeft lopen plaats ik hier een slotje.