Anti slip matten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Anti slip matten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 12:11

Hoi, ik heb afgelopen week te horen gekregen dat ik een stuk van mijn weide verlies. Dit is net het droogste stuk. Omdat er een kans bestaat dat ik de komende jaren ook de rest moet afgeven, wil ik niet te veel meer in de weide investeren. Ik wil echter wel dat mijn paarden droge voeten hebben aan hun hooi en wil op een stuk van 6x6 rubberen matten leggen, liefst anti slip. Investeren in rooster vind ik, gezien de kans dat ik er compleet af moet, zinloos.
Zijn er hier mensen die anti slip matten hebben liggen en waar hebben jullie die gevonden?

pluisje88

Re: Anti slip matten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 12:18

Zou het niet handiger zijn om het gewoon te verharden met tegels/klinkers van de weggeefhoek? Goede rubber matten zijn erg zwaar, onhandig en ik vind ze erg duur

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 12:37

Tegels zijn inderdaad je beste optie. Matten voor 6x6 meter zijn behoorlijk duur, ook als mp 2e hands kalverpaden oid.
Hier bij de loonwerker/grondverzet als die er weer een lading heeft is 100 stuks 40x60 iets van 35 euro. Daar leg je een kleine 25m2 dus 5x5 mee.
Rubber zal meer verzakken en lastiger schoon te houden zijn.
Tapijt is ellende om weer weg te halen (en ophalen & leggen is ook lastig, aangezien je flink grote stukken wil).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 12:47

pluisje88 schreef:
Zou het niet handiger zijn om het gewoon te verharden met tegels/klinkers van de weggeefhoek? Goede rubber matten zijn erg zwaar, onhandig en ik vind ze erg duur

Als je wil dat klinkers blijven liggen, moet je steenpuin storten, een boord zetten en ze op stabilizeezand leggen. Mijn wei is een oud voetbalveld. Willen ze dat ooit terug in gebruik nemen, dan moeten ze heel dat stuk van de tegels afgraven, waar ze niet gelukkig mee gaan zijn.
Als ik matten leg, ga ik een bergje laten maken met gele grond, dit kunnen ze op termijn gewoon onder frezen als ze hun veld terug willen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 13:23

Ik zou gewoon waterdoorlatende rubber (stal)matten van 1x1 neerleggen en die opsluiten met een houten rand met piketpaaltjes. Die haal je beide makkelijk weer weg.