Kunststof roosters/paddockmatten op bestaand gras

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Estera

Kunststof roosters/paddockmatten op bestaand gras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 22:29

Is het mogelijk om kunststof rooster of paddockmatten boven op bestaand gras cq. weiland te plaatsen?

Vorig jaar is mijn weiland opnieuw ingezaaid. Nu heb ik de wens om een extra uitloop (stukje van de wei) te creëren vanuit de paddock. Dit wil ik echter niet helemaal stuk gelopen hebben, dat wordt namelijk dikke modder. Ik wil echter ook niet eventuele roosters er op leggen en aanvullen met zand. Vraag me dus af of ik roosters op het bestaande gras kan leggen, al dan niet dat ik ze iets de grond in kan slaan.

Iemand ervaring hiermee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 23:39

Nee dat gaat helaas niet. Ik heb deze roosters ook. Je kan ze alleen in de bestaande grond krijgen als het al een blubberbende is en dan nog zal het nooit netjes vlak worden.

Enige optie is ze op de grond de plaatsen of een stukje afgraven en dan opnieuw vullen met zand.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 00:22

Ja het kan zeker wel, echter is het wel belangrijk om de ondergrond zo egaal mogelijk te hebben. Daarna ze in de grond aantrillen voor de extra stevigheid, en dan zal het gras er ook gewoon doorheen groeien en kunnen de paarden alsnog eten.
In de volgende link staat meer informatie:
https://www.grastegels.eu/terra-grid-e35/

Deze verkopen wij het meest, maar wil verder geen reclame maken hier. Een pb of een telefoontje mag altijd voor meer informatie! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:18

Kaitlyn schreef:
Ja het kan zeker wel, echter is het wel belangrijk om de ondergrond zo egaal mogelijk te hebben. Daarna ze in de grond aantrillen voor de extra stevigheid, en dan zal het gras er ook gewoon doorheen groeien en kunnen de paarden alsnog eten.

Deze verkopen wij het meest, maar wil verder geen reclame maken hier. Een pb of een telefoontje mag altijd voor meer informatie! :j

Maar dit is zo te zien wel een heel ander type tegel dan de standaard grind/grond roosters. Die kan je echt niet aantrillen of de grond in krijgen tenzij je een hele losse toplaag hebt.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:31

Als je weiland enigszins vlak is dan gaat dat prima hoor.
Ik heb het aan het eind van de zomer gelegd op de kortgegeten grasmat.
Het lag er altijd prima bij (ik heb het land nu niet meer).
Eventueel kun je het opvullen met zwart zand.
Ik zou het niet op lang gras leggen geloof ik...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:51

Kaitlyn schreef:

Die zien er goed uit,je zou die link in je onderschrift moeten zetten. Ik ga over deze hier thuis eens overleggen.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 17:55

beatje schreef:
Kaitlyn schreef:

Die zien er goed uit,je zou die link in je onderschrift moeten zetten. Ik ga over deze hier thuis eens overleggen.

Hoi was ff nieuwsgierig of en welke grasplaten je gelegd hebt en of deze bevallen.

Plantje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 18:13

Kaitlyn schreef:

Ik heb deze ook. Heel klein laagje aarde afgehaald, worteldoek gelegd, daar de roosters op en het laagje aarde opnieuw over. Deze hebben het prima gehouden deze winter en zijn intensief belopen door de paarden.

Niello

Re: Kunststof roosters/paddockmatten op bestaand gras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 22:01

Bedankt voor je reactie. Bij ons moet er een vrachtwagen overheen en we willen ze laten begroeien met gras. Zou dat gaan denk je?