Wat vragen voor stalling ( Gelderland).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

luffwinny

Wat vragen voor stalling ( Gelderland).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 19:30

Hallo, wat zouden jullie een normale prijs vinden voor deze stalling. Stal ligt op de Veluwe ( vlak bij Barneveld). Bos/hei op korte afstand (+- 800 m ). Binnenbak ( net geen 40 m ), buitenbak ( 50 x 20). Hele jaar door naar buiten en er word bijgevoerd in de winter. Goed kwaliteit hooi. Er word elke dag uitgemest. Het hele jaar door welkom. Dekens wisselen geen probleem. Veel ruwvoer zodat ze bijna/onbeperkt kunnen eten. 2 x daags brok. Ik zat zelf te denken aan €350 maar vroeg mij af wat anderen van de prijs vinden.

eilleen333

Re: Wat vragen voor stalling ( Gelderland).

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 19:34

24/7 buiten? Of komen ze elke dag even in een paddock en staan ze verder op stal?
Moet zeggen dat ik 350 aardig aan de prijs vindt. Ik betaal zelf minder voor een paddock paradise aan de veluwe, met binnen- en buitenbak. Ook all inclusive

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 19:36

eilleen333 schreef:
24/7 buiten? Of komen ze elke dag even in een paddock en staan ze verder op stal?
Moet zeggen dat ik 350 aardig aan de prijs vindt. Ik betaal zelf minder voor een paddock paradise aan de veluwe, met binnen- en buitenbak. Ook all inclusive

Ze gaan overdag naar buiten, snachts op stal.( zodra het licht word tot het donker word buiten ).

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 19:40

Ik dacht altijd dat de Veluwe goedkoop was.

Er wordt gevoerd en elke dag binnen en buiten gezet?

Vindt hele normale prijs...misschien niet voor daar maar ik heb minder faciliteiten en betaal dat ong ook.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 19:41

tita schreef:

Vindt hele normale prijs...misschien niet voor daar maar ik heb minder faciliteiten en betaal dat ong ook.

Er word inderdaad gevoerd en binnen/buiten gezet.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 19:41

tita schreef:

Veluwe goedkoop ? Als je bij een boertje staat ja . Maar de all in stallen echt nie .

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 19:45

Vind de prijs wel oke. Zeker voor een binnenbak. Als die echt goed te rijden is qua grootte.

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:03

Ik sta zelf vergelijkbaar in dezelfde regio, met als enig verschil dat de faciliteiten wel wat beter zijn dan die jij noemt en ook het bos is dichterbij. Ik betaal hiervoor €300,-. Met het zoeken naar een stal bleek dit een normale prijs-kwaliteit verhouding te zijn voor de regio. Dus ik vind de €350,- die je noemt eigenlijk wel prijzig.

Dit is gebaseerd op de informatie die je nu hebt gegeven. Wat ook nog invloed op de prijs kan hebben is hoeveel paarden er staan (met hoeveel zul je de faciliteiten dus delen?) en of ze in de winter buitenkomen op een paddock of wei en de grootte en kwaliteit daarvan.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 20:06

:brr:
Liseef schreef:
Ik sta zelf vergelijkbaar in dezelfde regio, met als enig verschil dat de faciliteiten wel wat beter zijn dan die jij noemt en ook het bos is dichterbij. Ik betaal hiervoor €300,-. Met het zoeken naar een stal bleek dit een normale prijs-kwaliteit verhouding te zijn voor de regio. Dus ik vind de €350,- die je noemt eigenlijk wel prijzig.

Dit is gebaseerd op de informatie die je nu hebt gegeven. Wat ook nog invloed op de prijs kan hebben is hoeveel paarden er staan (met hoeveel zul je de faciliteiten dus delen?) en of ze in de winter buitenkomen op een paddock of wei en de grootte en kwaliteit daarvan.

Het zal kleinschallig blijven ( hooguit 15 pensionklanten) . Paddocks zullen nog worden aangelegd.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:21

tita schreef:

Het is een van de duurdere regio's juist, echter met de genoemde faciliteiten is de prijs toch wel erg hoog.
Al blijft het lastig te beoordelen zonder het gezien te hebben natuurlijk.
Ik lees niets over zadel en wasplaatsen en of er uberhaupt een bak op eigen terrein is, een longeerkraal, hoe groot de weilanden zijn, voor hoeveel paarden er plek is, hoe lang en of ze jaar rond buiten staan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:24

Prijs hoog? Ik vind 350 voor wat jij biedt normaal hier in de regio. Dus kun je rustig vragen.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 20:30

BarbaLala schreef:
tita schreef:

Het is een van de duurdere regio's juist, echter met de genoemde faciliteiten is de prijs toch wel erg hoog.
Al blijft het lastig te beoordelen zonder het gezien te hebben natuurlijk.
Ik lees niets over zadel en wasplaatsen en of er uberhaupt een bak op eigen terrein is, een longeerkraal, hoe groot de weilanden zijn, voor hoeveel paarden er plek is, hoe lang en of ze jaar rond buiten staan.

De meesten vragen zijn al eerder beantwoord. Maar iedereen krijgt een eigen kast en er is een wasplaats. Hoe groot de weilanden worden is afhankelijk van het aantal paarden wat bij elkaar loopt( sommige willen misschien hun paard apart of met zijn 2). Zowel een binnen als buitenbak op eigen terrein en het hele jaar door buiten.

bren979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 21:37

Ik ben wel benieuwd naar deze stalling. Heb je een website? Mag uiteraard in pb