Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tamary schreef:In bak heet water zetten, maar teer sluit behoorlijk af en dat vinden rotstraal bacterien juist fijn. Er zijn sprays voor dit probleem die dat niet hebben en ook veel makkelijker te gebruiken zijn.
https://www.agradi.nl/paarden/rotstraal/
Marije_1997 schreef:speurneusc schreef:heb je ook in spuitbus veel makkelijker en sluit net zo goed af, kan je ook watten mee inspuiten om onder het zooltje te proppen
Het is trouwens netjes bijgesneden door de hoefsmid! Vandaag, dus nog mooi "clean". Dus kan prima smeren.
Hoe bedoel je trouwens zooltje?
speurneusc schreef:Marije_1997 schreef:
Het is trouwens netjes bijgesneden door de hoefsmid! Vandaag, dus nog mooi "clean". Dus kan prima smeren.
Hoe bedoel je trouwens zooltje?
sommige paarden krijgen een ijzer met een rubber zooltje maar kan er nog mest etc. aan de achterkant inkomen, dan deden wij een pluk watten insmeren met teer en daar instoppen dan kon dat er niet in komen
Annienke schreef:Ik bewaar hoefteer in huis bij de verwarming, in heet water duurt het erg lang voordat het eens 'ontdooit'
tamary schreef:Hangt er van af hoe snel je hete water afkoeld, je zal dat water regelmatig moeten vervangen, hoe kouder weer het is, hoe vaker.
Marie111 schreef:Kennis gebruikt de Hoef spray van Ecostyle en is daar erg tevreden over.
https://www.ecostylewebshop.nl/dier/paa ... %5B%5D=259
O, ja. Over de teer.
Warm van huis meenemen en dan op stal gelijk in bak heet water.
Dan zou het goed moeten gaan denk ik.
Jetta schreef:Waarom zou je teer gebruiken? Dat is kankerverwekkend. Er zijn genoeg andere middelen....
MarloesHJ schreef:Ik heb een tijd teer moeten smeren (niet op een paard maar goed) en ik deed gewoon een schone oude doek dopen in de teer en dat dan uitsmeren, dan maakt het niet uit dat het wat stijver is. Ging bij mij prima op deze manier, met een kwast heb ik nooit geprobeerd maar dat lijkt mij helemaal een ramp...
Marije_1997 schreef:MarloesHJ schreef:Ik heb een tijd teer moeten smeren (niet op een paard maar goed) en ik deed gewoon een schone oude doek dopen in de teer en dat dan uitsmeren, dan maakt het niet uit dat het wat stijver is. Ging bij mij prima op deze manier, met een kwast heb ik nooit geprobeerd maar dat lijkt mij helemaal een ramp...
Dat zou ik ook nog eens kunnen proberen. Alleen het bleef nou ook niet echt goed "kleven" aan de hoef. Terwijl ik het wel met een droge doek droog had gemaakt. Morgen maar weer even proberen haaha.
Ik vind kwasten echt ondingen, kan er niet mee opschieten. Maarja wat moet dat moet.
Marije_1997 schreef:MarloesHJ schreef:Ik heb een tijd teer moeten smeren (niet op een paard maar goed) en ik deed gewoon een schone oude doek dopen in de teer en dat dan uitsmeren, dan maakt het niet uit dat het wat stijver is. Ging bij mij prima op deze manier, met een kwast heb ik nooit geprobeerd maar dat lijkt mij helemaal een ramp...
Dat zou ik ook nog eens kunnen proberen. Alleen het bleef nou ook niet echt goed "kleven" aan de hoef. Terwijl ik het wel met een droge doek droog had gemaakt. Morgen maar weer even proberen haaha.
Ik vind kwasten echt ondingen, kan er niet mee opschieten. Maarja wat moet dat moet.
MarloesHJ schreef:Marije_1997 schreef:
Ik deed het altijd even een tijdje met de doek er omheen laten staan zodat het de temperatuur over kon nemen voordat ik de doek eraf haalde, maar dat is met een paard wat minder goed haalbaar...
senna21 schreef:Als je de pot teer helemaal zacht laat worden (op kamertemperatur) en dan goed doorroert, kun je vervolgens een hele tijd het spul gebruiken op stal.