Paard in Finland houden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JudiG

Paard in Finland houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 15:52

Hey

Ik zit al een tijd te denken om naar Finland te verhuizen. Nu heb ik een beetje op internet gekeken of er bepaalde regels zijn voor het houden van paarden in Finland. Maar kon nog niet echt iets vinden. Dus mijn vraag nu, weet iemand misschien wat meer over het houden van paarden in Finland?

Xyris

Re: Paard in Finland houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:18

Het is Europa, dus qua import zal het vrij simpel zijn. Finland is gigantisch groot en een relatief lage bevolking, dus ik verwacht veel ruimte (ik weet verder niks specifiek over het houden van paarden in finland, common sense van mijn kant en wat ik weet van het buurland, Zweden).

Mij heeft het erg geholpen om meer informatie te verkrijgen door me bij een Noord Zweedse paardengroep aan te sluiten op FB. Ik ben niet zo thuis in de taal dus ik weet niet welke groep geschikt is, maar een Fins ras is in ieder geval Suomenhevonen.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat de eisen sterk lijken op dat in NL (even los van het weer) maar dat er relatief veel paarden in eigen beheer staan.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:23

Welke regio wil je heen? Want afhankelijk van de regio is er wel/geen ruimte, duur/minder duur, kwaliteitsverschil etc.
In Helsinki omgeving is het bvb een stuk lastiger dan als je richting noorden gaat :)

Ik heb een tijdje een pony "gehad" toen ik nog in Finland woonde, en vriendinnetjes ook. Dus vraag naar raak!

JudiG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 19:47

LoveBodin schreef:
Welke regio wil je heen? Want afhankelijk van de regio is er wel/geen ruimte, duur/minder duur, kwaliteitsverschil etc.
In Helsinki omgeving is het bvb een stuk lastiger dan als je richting noorden gaat :)

Ik heb een tijdje een pony "gehad" toen ik nog in Finland woonde, en vriendinnetjes ook. Dus vraag naar raak!

In de regio Kuusamo, het paard zou dan op eigen grond moeten staan. Er staat al een schuur waar eerst paarden in stonden maar nu huskies in zitten. Alleen weet niet wat de regelgeving is hier in Finland voor het houden van paarden. En of er met de stallen speciale regelgeving is.

tamary

Re: Paard in Finland houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:01

Hoe en wat qua bestemmingsplan kan je het beste op het gemeentehuis vragen.
In de winter zeker 's nachts op stal is aan te raden ivm wolven en kou.
Verbod op alleen staan was dacht ik enkel in Zweden van toepassing, maar toegestaan of niet, voor de eigen veiligheid en welzijn paard is het hoe dan ook onverstandig een paard alleen te houden.