Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
8nnemiek schreef:Bij steviger gaas zoals dat paardengaas zou ik toch een beetje bang zijn voor grotere wonden, áls ze er ooit in zouden blijven hangen.
8nnemiek schreef:Het nadeel met dat tuingaas is dan wel weer dat een schaap er zo doorheen zou kunnen denderen als ze echt willen, doordat het vrij slap is.
goeroe schreef:Ons schrikdraadapparaat is krachtig genoeg, maar ik moet bekennen dat ik nog aardig wat snoeiwerk te verrichten heb voor een maximale tik.Ondanks dat hebben de paarden er voldoende respect voor (er staat dan ook nog echt wel wat op) en ondertussen heb ik geleerd dat de schapen er op zich ook wel respect voor hebben, maar dat ik het dan heel laag moet hangen. Zodra ze hun kop eronder door krijgen is het een kansloos verhaal. In theorie kan het dus wel met stroomdraad, maar in de praktijk zie ik dat niet zitten. Dan zou ik minstens twee extra draden moeten spannen. Dat op zich is al niet bevorderlijk voor de hoeveelheid spanning en dan heb ik het er nog niet over dat onder de draden maaien niet mijn grootste hobby is.
Panelen zijn alleen een optie als ik de Oudejaarsloterij win. Waarvan ik wel durf te zeggen dat dat niet gaat gebeuren, want ik heb geen lot.
IsabelleN schreef:Schapen achter stroomdraad kan best, maar dan moet je vanaf dag 1 een flinke pets stroom erop hebben. Kijk bv maar naar natuurgebieden waar schapen achter 1 of twee draadjes staan. Bij ons trouwens ook
goeroe schreef:dat klopt! Maar beter een veilige omheining. Stel je voor het veulen/je paard rent erin hoeveel gaat dat je kosten? Als het niet veiligheid dan heh. Permanent kabel is misschien ook nog wel een mooie optie!IsabelleN schreef:Schapen achter stroomdraad kan best, maar dan moet je vanaf dag 1 een flinke pets stroom erop hebben. Kijk bv maar naar natuurgebieden waar schapen achter 1 of twee draadjes staan. Bij ons trouwens ook
Fijn dat het jullie goed bevalt, maar bij ons werkt het niet (meer) en daarom kiezen we nu voor iets anders.
Mooi plekje DubbelDun, en zo mooi droog!
Verder natuurlijk iedereen bedankt voor alle reacties! Ik neig nu toch naar gewoon schapengaas. Ben er niet van overtuigd dat het paardengaas uit de link wel helemaal veulenfoolproof is. Aan opties die dat wel zijn hangt een compleet ander prijskaartje.
Horseloverl schreef:dat klopt! Maar beter een veilige omheining. Stel je voor het veulen/je paard rent erin hoeveel gaat dat je kosten? Als het niet veiligheid dan heh. Permanent kabel is misschien ook nog wel een mooie optie!
Blussem schreef:Waarom gaas niet vervangen voor meerdere dunne koorden met een lage breekkracht?