Rubberen tegels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LillyGuust

Rubberen tegels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 19:02

Hallo!

Ik heb sinds kort een 50tal rubberen tegels die ik van plan ben om op de modder voor de schuilstal te leggen.

Ik kreeg in een facebook groep als tip even te wachten op enkele droge dagen, dan "de modder" glad te strijken, vervolgens een vlakke laag van 5 a 10 cm (rivier) zand en daarbovenop dan de tegels.

Nu zou ik ook heel graag de tegels gebruiken IN de schuilstal, ik heb uitgerekend hier 15 tegels voor nodig te hebben. Moet ik ook IN de stal dezelfde manier aanhouden of is hierbij het zand niet nodig omdat er nauwelijks regen aan komt? Ze plassen wel ook in de stal. De ondergrond is momenteel gewoon aarde van de weide zelf. (hiervoor stonden ze op gehakseld koolzaadstro, waarbij ik aan de onderlaag kon zien dat ze ook wel eens in het midden van het stalletje plassen).

Alvast bedankt!

Bruintje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:12

In de stal zou dat kunnen met een laag witte zand. Mits de tegels aan alle kanten vast liggen. Buiten zul je ze altijd vast moeten leggen met wat afsluitbandjes. Altijd tegels leggen op gele zand. Dan zou het kunnen.

Ben er zelf geen fan van omdat we hier mollen en af en toe fanatieke ratten hebben. Die maken gangenstelsels waardoor de tegels kunnen verzakken. Wat hier dus ook een keer is gebeurd. De stoeptegels vielen toen in een gangenstelsel van zeker 50 cm diep en 3m2 breed. Dus ik zou het nooit doen.

Beton storten als basis is mijn tip

MarloesHJ

Re: Rubberen tegels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:40

Ik heb de rubber tegels gewoon rechtstreeks in de scheve modder gelegd toen het heel slecht was. Ligt echt prima. Geen opsluitbandjes niets, af en toe schuift er een maar die trek ik dan wel weer even op zijn plaats.
Maar ik heb wel tegels van 1x1 meter

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:06

Ik zou juist geen zand aanraden, maar een vlakke harde ondergrond. :) Hier liep het vocht er niet meer mooi door omdat het zand een dichte laag vormde. Zonder zand blijft de bovenlaag van de tegels mooi droog.

Op erg ongelijke harde grond zou ik niet doen, te veel kans op scheurende tegels. :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:50

Ik heb de bovenste laag (prut dus) er helemaal afgehaald, laagje wit zand erop, vervolgens eerst betegeld met 2 lagen (!) grindtegels, de grindtegels opgesloten en bovenop de grindtegels de matten. Ligt er retestrak bij, nooit meer gedoe van