Daarom wil ik jullie vragen eens mee te denken en kijken naar hoe ik het beste de weide kan indelen.
Sinds afgelopen Oktober zijn wij verhuisd naar een groter huis met plek voor de paardjes.
Een droom die uitkomt natuurlijk maar nu wil ik er ook een droomplek voor de paarden van maken.
Op dit moment is alles al kaal gelopen en de paddock/rijbak is een grote blubber bende.
Voor volgend jaar moet dit anders. Maar voor ik grond ga keren of andere drastische maatregelen neem wil ik wel een goede indeling van de grond.
Wij moesten snel over dus we hebben recht toe recht aan palen in de grond gezet en er verder niet te lang over nagedacht. Misschien blijkt recht toe recht aan wel prima maar ook een paddock paradise lijkt me heel mooi.
In het voorjaar willen we de wei aanpakken zodat ze volgend jaar wel droge pootjes houden.
Ons plekje heeft +- 4500 meter grond voor de paarden, twee stallen met buitendeuren grenzend aan de wei. De paarden die er in staan zijn twee Haflingers, een met obesitas en IR en de ander met zomereczeem. Ze komen nu dagelijks maar 2 uurtjes op het gras verder krijgen ze hooi op de paddock.
Veel gras is dus niet belangrijk maar ik wil ook geen 4000 meter zand, het moet er wel nog een beetje gezellig uitzien.
Dus laat je fantasie de vrije loop en kom maar op met de ideeën.
Het totale perceel

De twee vreetzakjes

Hoe kaal het nu is
Foto`s zijn van vanmorgen dus een beetje donker.