hoe kunnen jullie het betalen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:32

Ik woon alleen (bijna samen *LOL* met koophuis, straks ook. Hebben allebei auto, verder goede banen en een bijzonder goedkoop land voor knolliebollie. Daarbij heeft Lis het zo prima naar d'r zin en is gaat het met haar longen super sinds ze buiten staat. We hebben dus eigenlijk alles goed voor elkaar zo...al zeg ik het zelf Lachen

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:39

Tja, toen ik 20 was kon ik het ook niet betalen, leefde toen van mijn studiefinanciering en was al blij dat ik aan het eind van de maand nog brood voor mezelf kon betalen. Nu ben ik 30 (Ai, volgende week al 31 Bloos ) en in de loop van de jaren bouw je gewoon meer op. Ik woon nu samen, we hebben een groot (koop-) huis met stallen en land. Dus sinds 2 jaar heb ik een eigen paard, (intussen al 3, want als je eenmaal begint....) We werken allebei en dat moeten we ook wel blijven doen, geld voor een vakantie ofzo is er nauwelijks. Ik heb het er wel eens met mijn moeder over: die hebben nu geen geldzorgen meer, huis is afbetaald en de spaarrekening staat vol. Maar ook zij zijn zo begonnen als ik; met niks. Ik had 10 jaar geleden ook niet kunnen dromen dat ik nu 3 paarden aan huis zou hebben staan. Oftewel, heb een beetje geduld, van een studiefinanciering kunnen maar heel weinig mensen een paard onderhouden.

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:53

Ik raad je aan: blijf lekker thuis wonen *LOL*

paardje hebben is leuker dan op jezelf gaan Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:03

In mijn geval kon ik het goed betalen, maar moest ik de rest laten staan...............weinig tot geen kleding kopen, vakanties van m'n vriendje aannemen, al helemaal geen verzorgingstroepies, niet 'ns zomaar een boek of cd.............

Dat was toen mijn keuze
Nu heb ik o.a. om bovenstaande reden geen eigen paard meer.....

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:06

Heel hard werken!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:06

Waterkippie schreef:
hard werken, veel andere dingen laten




Ik woon op mezelf en heb een goede baan met lease auto en zo weet ik me wel te redden.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:53

Ik krijg geld van de verzekering door een auto ongeluk die betalen dus het meeste
Maar dan heb ik nog een baantje en laat ik heel veel dingen

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:48

je kunt het net zo bont maken als je zelf wilt.
een dure pension stal, of een weiland huren.
tweedehands spullen of alles nieuw met merk

dure vakanties of thuis van je paard genieten
boodschappen bij appie of aldi

dus er zijn veel mogelijkheden, maar een hobby blijft altijd duur en je moet er meestal veel voor laten, keuzes maken enz..

maar je krijgt er zoveeeeeel voor terug Pling

Jessminder

Berichten: 192
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:27

Ik ben uit een moeder gekropen die toevallig ook gek is op paarden Cool

jah_ik
Berichten: 155
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:44

ik koop nu al allerlei dingen die ik nu nog niet nodig heb , maar misschien " later" wel, ik koop dan alleen dingen die alle paarden kunne gebruiken zoals: een dekensingel, borstels, longeerlijn+zweep en ik ga bijv. niet zo vaak uit (niet dat dat kan ofzow) koop meestal kleren in de uitverkoop en doe heel zuinig op mn kleren, koop voorderest bijna niets, alleen soms iets op school, max 1 keer in de maand en gewoon geen snoep enz. kopen, ik heb nog geen eighen, maar ben wel hard aan het sparen, maar het komt wel een x en dan heb ik ook nog de geluk dat mn zusje en en veel mensen in mijn familie paarden ook leuk vinden!
~xxx~ lyszannuh

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:10

Waterkippie schreef:
hard werken, veel andere dingen laten, ik ga nog wel steeds uit, maar drink wel water Knipoog kleren in de uitverkoop, zo red ik het precies Lachen

Zo moet ik het ook zien te redden. Alleen moet ik helaas ook nog vaak kijken of pappie en mammie me willen sponsoren Haha!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:16

gollempje schreef:
hoe kunnen jullie een eigen paard betalen en ook dan alles er om heen?

ik heb een verzorgpaardje, en betaal af en toe wat. maar ik zit wel eens te rekenen, ik wil graag op mezelf wonen, dus daar spaar ik voor. maar ik zou echt geen eigen paard kunnen betalen! nu niet, omdat ik genoeg wil sparen voor later, maar later denk ook niet, omdat ik niet genoeg geld over hou voor een paard....

of ben ik nou raar?


Ik heb al mijn geld opgespaard en toen een pony voor gekocht en die heb ik van de slager gered en al het geld wat ik verdiende dat ging achteruit voor mijn pony...zodien dat ik het kan betalen Bloos!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:24

Ik kocht Yorghos toen ik nog thuis woonde. Ik had zat toen nog op de middelbare school en werkte in het weekend en een avond om mijn paard te kunnen betalen.
Toen ik stopte met mijn opleiding ging ik 30 uur per week werken en kocht er een paard bij. Weer een half jaar laten woonde ik op mezelf. Ik werkte nog steeds 30 uur en mijn paarden kwamen op de eerste plaats. Ik kon wel redelijk rondkomen, alleen vakantie, dure kleding en uitgaan zat er niet meer in. Maar dat was een keuze en ik zat er niet mee!

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:01

Al mijn geld gaat in de paarden, alleen het beste is goed genoeg, aan mezelf besteed ik bijna niets! Ik heb tot mijn 26e thuis gewoond en heb naast mijn werk studie op studie gedaan (EN de paarden natuurlijk!) en heb mezelf behoorlijk opgewerkt. toen ik 27 was had ik een dipje en ben ik deeltijds in de paarden gaan werken (naast een 40uur baan in verzekeringen) Omdat het me steeds meer tegen begon te staan elke dag naar mijn werk te rijden, wat niets met mijn grote passie te maken had, maar alleen maar kostbare tijd opslokte. ik heb toen 1 jaar op een manege gewoond, de volgende conclusies getrokken:
1. in de paarden werken verdient niet genoeg om jezelf + eigen paarden te onderhouden
2. in de paarden werken + 2 eigen paarden = tijdgebrek voor je eigen paarden.
Dus nog verder gaan studeren... Toen heb ik op 29jarige leeftijd mijn eerste eigen huis gekocht (alleen dus) aan de rand van het bos, met plek voor mijn eigen paarden. Wel moest ik daarvoor naar Belgie verhuizen, want in Ned. is het 1. niet te betalen 2. niet te vinden!. Vrienden en familie verklaarden me voor gek, maar (vooral in de) zomer zijn ze maar al te graag hier, waar je alleen het geluid van de vogels hoort. Mijn ouders zijn mij sinds een 1/2 jaar achterna gekomen, en wonen nu zo'n 800m bij mij vandaan (in het begin was ik heel erg bang om mijn vrijheid te verliezen...maar het bleek mee te vallen!)
Ik heb door dit huis te kopen en mijn studies een goede financiele basis.
Als ik een ruitersportzaak in loop, koop ik waar ik zin in heb (Stubben !!!)
ik bezuinig nergens op ! en.....dit jaar komt er uitbreiding...nog een paard erbij !

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:50

paarden zijn een loeidure hobby, hoe goedkoop je ze ook houdt
Dat is nu eenmaalzo
dus voor demeesten onder ons betekent dat andere dingen laten staan
Ik heb geen dure auto, (helaas dus geen jeep of trailer) ga niet op vakantie (dat is een buitenrit voor mij al) maar heb wel lekker een paardje

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:56

ik heb, om gezondheidsredenen, een part-time baan.
Ik ga nooit op vakantie, heb een oude auto, die wel een trailer kan trekken (die er nu uit moet, want mijn eigen paard gaat er niet op en hij kost me alleen maar stallinggeld)

Ik koop kleren bij Zeeman, Scapino en Vögele, zo goedkoop mogelijk, woon in een huurflatje in een gribusbuurt en ga nooit uit, of uit eten of helemaal niets!

Op die manier kan ik het betalen. Ik heb nogal wat zadelpech gehad, maar heb nu gelukkig een zadel gevonden dat past, ben nog wat aan het rotzooien met de bijbehorende artikelen en verkoop alles wat ik niet gebruik weer.

Het is een kwestie van prioriteiten!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 22:03

Hoe betaal je het?
Door een baan te hebben Haha!
En door keuzes te maken. Soms moet je dingen kunnen laten om je dure hobby te kunnen bekostigen.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 22:21

ik ben 17 werk full time.
heb een eigen paardje. sta op een pensionstal.
ik geef al mijn geld uit aan mn paard. toch ga ik regelmatig tot vaak uit.
maar heb dan ook een toffe zus die de helft van de stalling betaald. toffe ouders waar ik een nieuw zadel en hoofdstel van heb gehad. toffe broer die me geld heeft gesponserd voor de aankoop. en een spaarrekening van 5 jaar sparen voor een eigen pony.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 22:31

ik werk partime en heb me eigen paardje. ik ben best zuinig en het paard is eigenlijk het enige wat ik heb. uitgaan enalles hoeft van mij niet zo. ik hou verder genoeg geld over om mijn autootje te betalen... tis geen vetot en ik woon nog thuis maar dat heb ik er echt wel voor over...

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 22:52

Rijke man trouwen Haha! Knipoog

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 08:54

vera schreef:
Rijke man trouwen Haha! Knipoog

haha! da's ook een goeie oplossing *LOL*

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 09:07

Ik ben getrouwd en heb twee kinderen, voor mij betekend het ook werken. En een heleboel laten. Maar ik heb het er graag voor over!!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 09:22

Een goede opleiding om vervolgens een goed betaalde baan te kunnen krijgen wil ook aardig helpen Haha! Ik heb niet te klagen, maar tel elke dag mijn zegeningen om het maar zo te zeggen Lachen