De "beste" paddock paradises van Nederland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hollyleaves

De "beste" paddock paradises van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 14:55

Hi,

Naar aanleiding van een volgtopic waarin ik een aantal reacties zag met prachtige en natuurlijke stalling in de vorm van paddock paradises, was ik erg benieuwd welke paddock paradises er in Nederland nou écht zichzelf onderscheiden. Enorm groot, veel tracks, veel leuke mogelijkheden, geschikt voor hoefbevangen paarden, je kunt alle kanten op met wat de stalling uniek of bijzonder maakt.

We weten natuurlijk allemaal wel dat er een heleboel stallen zijn welke zichzelf niet promoten middels een website of (beperkte) social media en toen ik stallen voorbij zag komen die ik anders niet zo snel had gevonden op het internet was ik dus erg benieuwd welke er nog meer zijn.

Dus bij deze, kom maar door met de "beste" paddock paradise stallingen en misschien is het leuk om kort erbij te vermelden wat de stalling nou een stalling maakt om uit te kiezen als jij in die omgeving op zoek bent voor je paard. :)

Maureen95

Re: De "beste" paddock paradises van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 15:03

Mijn pleegouders hebben een aantal jaren geleden een paddock paradise aan laten leggen die ongeveer 2 km lang is. Paarden worden natuurlijk gehouden. Is ongeveer een kudde van tussen de 20 a 25 paarden.

Voor foto's kan je hier kijken:

www.humanhorsepower.nl

of

https://www.facebook.com/humanhorsepower/

Of als je specifieke vragen hebt kan je die ook altijd hier achter laten :)

ppHalfweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 15:35

Kijk eens op onze website. We houden het heel kleinschalig om de paarden genoeg ruimte te geven hier onder de rook van amsterdam. Nog steeds in ontwikkeling natuurlijk en altijd op zoek naar verbeteringen.

Oa
- onbeperkt A-klasse hooi
- dagelijks uitmesten, minimaal 5 keer
- (zomer) track door bos
- droge ligplaatsen
- grote schuilstallen
- betegeld om voerplekken schoon te houden
- grondwatersproeisysteem voor rijbak

Heb nog nooit reclame hoeven (haha, hoeven) maken voor deze plek. Altijd genoeg aanbod en kan klanten selecteren op paard en baasje... ik vind het belangrijk dat mens en dier goed in de groep passen.
Laatst bijgewerkt door ppHalfweg op 07-12-19 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 15:36

Die van ouders van Bokkers hij staat volgens mij te koop,die vond ik erg mooi.Was in nijkerk dacht ik of hoevelaken.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 15:56

Wauw! Als ik jullie stallen zo zie begin ik oprecht te twijfelen of ik mijn twee ponys geen groot plezier zou doen met verhuizen vanuit het noorden naar midden/west Nederland en dan helaas maar slechts eenmaal per week op bezoek te komen :') wat een leven moeten ze bij jullie hebben. :wow:

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 16:00

Paardenpension Buitenkans in Uddel (bij Apeldoorn) heeft ook een mooie PP, merries en ruinen/hengsten apart.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 16:31

Grootschalig is niet altijd beter.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 16:41

Dat zegt toch ook niemand? :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 16:45

Arabesk schreef:
Grootschalig is niet altijd beter.

Maar kleinschalig ook niet...

ppHalfweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 16:57

Beter te groot dan te klein. In deze tijd van het jaar staan de paardjes hier toch vlakbij de schuilstal, mocht er een plensbui komen staan ze lekker droog, dan moet je wel voldoende ruimte hebben voor alle paarden aldaar, dat het niet te druk wordt om te schuilen.
Voor drinkwater moeten ze echter wel naar de andere kant van de track lopen, dus krijgen nog genoeg beweging.
Groot deel van de track wordt niet gebruikt met dit aantal paarden wat we hebben. Niet erg, komt van het voorjaar wel weer. Dan kunnen ze weer kruiden en wilgentakken gaan scharrelen door het bos.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 23:23

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 09:16

Paltzerhoeve in Soest vind ik de mooiste die ik ken :j

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 09:26

beatje schreef:
Die van ouders van Bokkers hij staat volgens mij te koop,die vond ik erg mooi.Was in nijkerk dacht ik of hoevelaken.

Jaaa stal de driesprong! Prachtige accommodatie, lieve mensen, fijne kudde, heerlijke ruimte en fijne faciliteiten!

Vanwege de liefde ga ik volgend jaar richting Tiel verhuizen, dus gaat Rahmi begin volgend jaar al verhuizen naar Rhenen. Ook een mooie reden, maar ik ga het daar wel missen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 10:50

amsterdam10 schreef:
Paltzerhoeve in Soest vind ik de mooiste die ik ken :j

Prachtig!! Maar wauw.... € 370,-

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 10:57

ja, een flink prijskaartje!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 10:58

amsterdam10 schreef:

Ik vind dat een dergelijke kwaliteit ook best iets mag kosten hoor.
Maar dit is net even teveel van het goede.... als ik nu 1 paard had okay, maar 2 stuks wordt wel net even te dol....

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 11:01

Ninx schreef:
amsterdam10 schreef:

Ik vind dat een dergelijke kwaliteit ook best iets mag kosten hoor.
Maar dit is net even teveel van het goede.... als ik nu 1 paard had okay, maar 2 stuks wordt wel net even te dol....

Mee eens hoor. Ze houden het heel mooi bij en het is een enorm terrein. Maar het is een flinke klap geld :j

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 11:13

Niet elk paard voelt zich happy in PP, maar het is altijd te proberen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 11:30

De Silverdas vind ik ook een mooie, wel ruim, droog en een goed overbekend, maar niet grootschalig in aantallen paarden.

Bij de stal waar ik nu sta zijn ook gevorderde plannen, wachten op bouwvergunning voor grote schuilstal, en de stalhouders kennende wordt dat netjes en professioneel uitgevoerd als in droge tracks goede voerplekken en veel uidagingen/variatie. Ik heb al een plekje gereserveerd. Zodra dat gebouwd mag worden zal ik er een topic over maken.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 11:53

meggiemeg schreef:
Niet elk paard voelt zich happy in PP, maar het is altijd te proberen.

Naja eerder niet elk pp is geschikt voor elk paard, ik denk dat voor bijna elk paard wel een passend pp te vinden/te maken is.
Natuurlijk zijn er ook verschillende huisvestigingen die ook goed kunnen werken voor dat paard, en dan is het natuurlijk kiezen voor de meest optimale situatie voor paard en eigenaar.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 12:04

Ludmilla's Hoeve in Nijkerk!

We hebben een 30x60 binnenbak over een maandje, 2 eb en vloed buitenbakken, ze hebben een enormte track om over te rennen en te doen, veel voerplekken, enorm grote inloopstal en nog een groot afdak waar ze onder kunnen. Goede kwaliteit hooi
Ze staan hier dus 24/7 buiten, maar er zijn voldoende stallen aanwezig voor de paarden om ze in te voeren, poetsen, op te zadelen of de ziekenboeg
We hebben 3 wasplaatsen met zowel warm als koud water
2 mooie kantines included heaters, een crossweide en mooie hindernissen en pff ben vast nog wel wat vergeten

Een geweldige plek in ieder geval, voor zowel mens en paard

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 13:42

Amado schreef:

We hebben een 30x60 binnenbak over een maandje, 2 eb en vloed buitenbakken, ze hebben een enormte track om over te rennen en te doen, veel voerplekken, enorm grote inloopstal en nog een groot afdak waar ze onder kunnen. Goede kwaliteit hooi
Ze staan hier dus 24/7 buiten, maar er zijn voldoende stallen aanwezig voor de paarden om ze in te voeren, poetsen, op te zadelen of de ziekenboeg
2 mooie kantines included heaters, een crossweide en mooie hindernissen en pff ben vast nog wel wat vergeten

Klinkt ook hartstikke goed.... maar wanneer je op de kaart kijkt is het voor de fanatieke buitenrijder niet echt geschikt he?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 13:57

ppHalfweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 14:00

Ik denk dat ik mijn prijzen maar eens wat omhoog ga gooien als ik de bedragen hier zie.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 15:42

Ninx schreef:
Amado schreef:

Klinkt ook hartstikke goed.... maar wanneer je op de kaart kijkt is het voor de fanatieke buitenrijder niet echt geschikt he?

Het zit inderdaad niet aan het bos, maar we kunnen op loop afstand (half uurtje) zwemmen met de paarden en we gaan regelmatig op buitenrit naar de zandpaden. Enorm mooie omgeving in het bos (met allemaal zandpaden dus om te rijden haha) en we zijn dan een heerlijke 2,5 uur weg! (ook hier gaan we zonder trailers heen)