Ex sport paard 24/7 de wei op?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Re: Ex sport paard 24/7 de wei op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 09:03

Ik en dat is mijn mening zou haar nu iedere nacht nog binnen laten en volgend jaar buiten laten staan.

Ik vind de overgang te groot van nachts binnen naar 24/7 buiten met deze kou.

Popstra
Berichten: 13841
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 10:04

superpony schreef:
Popstra schreef:
Let wel dat sommige sportpaarden dood ongelukkig kunnen worden op deze manier, ze zijn namelijk veel aandacht gewend.
Ik heb er ook 1 die echt niet blij word van buiten staan en niks doen. Deze heeft jaren shows gelopen en is altijd flink gepamperd geweest. Wanneer hij weer aan de bak mag en dus dagelijks zijn poetsbeurt, training en verdere verzorging krijgt is hij weer een heel blij mannetje.

Ik zou dus wel een aantal keren in de week aandacht blijven geven. En anders wellicht een ander er blij mee maken


Maar dat is echt een groot vooroordeel. Onze paarden krijgen beweging en enorm veel aandacht. Als er iets is, staat meteen de veearts er en we doen hun hoeven bijv vaker dan menig wedstrijd ruiter.

24/7 buiten betekent niet, geen aandacht, geen verzorging etc.

Ja, ze worden soms vies. Maar niet viezer dan paarden in een stal die in hun eigen stront liggen.

Ik denk zelfs dat die van ons meer aandacht krijgen, want als ik uitmest lopen ze om me heen en zien me bij alle klussen.

Natuurlijk heb je mensen die hun paarden niet goed verzorgen, maar dat is overal.

En ik ken wedstrijd ruiters die een paard buiten zetten en binnen zetten. Dat is 2x in handen. Poetsen, zadelen, rijden en weer op stal zetten. Die paarden staan dus vele uren alleen en op stal etc etc.

Onze, nu 5 nog, staan altijd gezellig samen, maar komen altijd naar ons toe. Het is niet zo dat ze vervreemden van mensen omdat ze in een kudde staan.
ik lees dat de TS het een beetje beu is. Daar kan het paard niks aan doen. Die moet je niet in ene de wei op kwakken en uit eigen gemak niet meer naar om kijken. Vaak gaat dat helaas wel zo

Windbloem
Berichten: 69
Geregistreerd: 06-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 05:39

DeBuurvrouw schreef:
Ik en dat is mijn mening zou haar nu iedere nacht nog binnen laten en volgend jaar buiten laten staan.

Ik vind de overgang te groot van nachts binnen naar 24/7 buiten met deze kou.


Dit zou ik ook doen. Veel eerlijker naar het paard toe.