Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muronia schreef:Wij hebben zelf gebouwd. De binnenzijde opgebouwd met steenschotten en buitenom schaaldelen. Ik heb de staldeuren ook gemaakt van steenschotten. Ze hebben halve staldeuren (evt kun je er een bovenluik boven maken).
Maartje_M schreef:Hier ook zelf gebouwd van steenschotten. Vooral het staal was duur weet ik nog.
Ik heb boxen zonder bovendeel
[ [url=m/BbAbVa.jpg]Afbeelding[/url] ]
ElCid schreef:Wij hebben, meerdere malen, zelf gebouwd. [ [url=m/VEKvj1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EFlfF6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RgpWwK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CD1KKD.jpg]Afbeelding[/url] ]
"Gewoon" van hout ( en zelfs de hele stal gemetseld. Met CV buis als trailies ( waar we eerst de tussenwand dichthadden i.v.m. 2 hengsten naast elkaar) maar de voorkant helemaal open. Is een fractie van de kosten van "kant en klaar" en wel zo paardvriendelijk.
Als je meer info wil over deze manier van bouwen hoor ik het wel via PB.
maringe schreef:Dit zijn ook mooie stallen, Knap werk gedaan, door alles zelf te maken.De tussen schotten zijn dat planken of balken, hoe dik zijn die.
Op deze manier spijlen maken is wel slim. Knagen ze niet aan het hout,of hebben jullie het hout behandeld?
maringe schreef:Maartje_M schreef:Hier ook zelf gebouwd van steenschotten. Vooral het staal was duur weet ik nog.
Ik heb boxen zonder bovendeel
[ [url=m/BbAbVa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wauw, mooi stallen, mag ik ook aan jou vragen waar je de steenschotten vandaan hebt. Welke hoogte zijn de schotten.
Ik moet het boven gedeelte wel dicht maken, want mijn paard staat te steigeren in de stal als hij alleen binnen staat. Ben veel te bang dat hij er overheen gaat.