Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Chubby schreef:Zo duur hoeft dat niet te zijn hoor. Maar maaien en klepelen kan ook, heb je geen afvoerkosten. Dan miet er alleen geen jkk tussen staan.
Je kunt ook een schapenhouder contacten of ie wat schapen bij je neer wil zetten. Is je wei meteen mooi bemest.
Poekkie schreef:Wij hadden voor het maaien van ongeveer 1 ha 180 euro betaald bij de plaatselijke hooiboer. Maar nu staan er nog paarden op? Als ze het deze maand nog afgegeten krijgen (nu groeit er toch niks meer bij), dan zou ik me geen zorgen maken. Wij beginnen standaard rond deze tijd aan de laatste weide(s) tot begin december.
Ibbel schreef:Een halve hectare kan je nog wel zelf met een zitmaaier doen. Als de wei een beetje vlak is tenminste.
Maaiblad omhoog zetten als het gras heel hoog is, anders loopt-ie vast.
Overigens, onderbezetting op een halve hectare? Daar moeten twee paarden echt wel korte metten mee maken, dus ik vermoed dat het vooral (veel) mestplekken zijn (die ze iid niet eten...)
Pandora2 schreef:Op den duur eten ze het lange gras wel hoor![]()
Voor een halve hectare die je volgend jaar misschien niet meer hebt, zou ik er gewoon niks aan doen en de paarden laten smullen wat ze lekker vinden.
Wat er na de winter nog moest overblijven, kan je altijd met de bosmaaier bewerken![]()
Ook door hoog gras komt telkens weer mooi jong gras tevoorschijn het volgende jaar. Dus geen zorgen !
Edit, lees net dat ze maandag al komen om te maaien. Beetje laat met mijn post dus
mariettek schreef:Daar hoef je niets aan te laten doen hoor! Eten ze in de winter wel kaal, en het kleine beetje wat er staat kan ook geen kwaad om te laten staan.
Zou toch mooi zijn als gras dood zou gaan door het te laten staan, dan hoefde ik nooit meer gras tussen m'n tegels uit te halen