Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Smartie2201 schreef:Beste,
Ik heb sinds zaterdag een shetlander van 1,5 jaar oud. Bij haar vorige eigenaar had ze een inloopstal. Bij ons is dit niet mogelijk. Ik zet haar 's avonds op stal en 's morgens haal ik haar uit. Nu kan ze maar niet wennen aan een gesloten stal...kan ik iets doen om het haar aangenamer te maken of moet ik gewoon nog wat geduld hebben dat ze kan wennen? Ze probeert door haar luik te klimmen en stamt tegen de staldeur. Graag tips want wil echt zo graag dat ze zich goed voelt bij ons.
Groetjes, Ellen
Marije_1997 schreef:Ze is er net, je moet het wel de tijd geven. Mijn paardje maakte in het begin van z'n box ook een enorme paasei zooi (veel rond draaien enzo) ondanks een maatje. Nadat ie volledig gewend was, is dit ook niet meer zo erg. En dit heeft wel wat langer als 1 of 2 weken geduurd.
Skippy01 schreef:Marije_1997 schreef:Ze is er net, je moet het wel de tijd geven. Mijn paardje maakte in het begin van z'n box ook een enorme paasei zooi (veel rond draaien enzo) ondanks een maatje. Nadat ie volledig gewend was, is dit ook niet meer zo erg. En dit heeft wel wat langer als 1 of 2 weken geduurd.
Natuurlijk kost het tijd, mijn merrie was de eerste maand zelfs echt een draak op stal, en heeft de eerste twee maanden vaak gesteigerd op stal. Maar je kunt wel de situatie optimaliseren, voor zover mogelijk, door een vriendje en ruim voldoende ruwvoer te voorzien