Ik heb nu alleen een veelzijdigheidszadel.
Ik zit te denken over een dressuurzadel omdat mijn houding er mooier door wordt en ik het gevoel heb dat mijn hulpen beter doorkomen.
Nou heb ik van iemand een dressuurzadel geleent om te bekijken of mij het bevalt, en ik vind het echt ontzettend wennen. Het zadel op zich zit wel lekker, maar die beugels, die zijn voor mijn gevoel zo ontzettend lang. Ik voel me nog niet zeker in het zadel.
Ik heb gisteren wel twee proeven gereden met het dressuurzadel (nadat ik er 2x op gereden heb) maar het ging niet echt lekker.
Voor mijn gevoel moet ik snel beslissen omdat ik een heel mooi dressuurzadel gezien voor een redelijke prijs, en straks is'tie weg.
Als ik een dressuurzadel neem, dan zal ik dus moeten blijven wisselen, 2 á 3 keer in de week heb ik les, met springen, dus dan zal ik met het vzh-zadel moeten rijden, de overige 2 á 3 keer zal ik dan op het dressuurzadel rijden. Is het wel zo'n succes om steeds te wisselen van zadel, wen je daar ooit aan?
En, zou het echt zoveel verschil uitmaken, dressuurzadel of vzhzadel, of moet ik gewoon beter aan mijn houding werken??
Wat vinden jullie???
En heeft er iemand ervaring met het merk CTD? Het is van Stübben, dat weet ik, maar is het vergelijkbaar?