Recuptex opbouwen of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Deoro

Recuptex opbouwen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 22:28

Ik heb al ruim een half jaar een recuptex deken in de kast liggen. Deze heb ik gekocht om op te bouwen en dan fulltime te gebruiken. Hij is nog nooit gebruikt, omdat ik het qua planning niet voor elkaar krijg hem er dan op/af te doen meerdere keren per dag. Eigenlijk vind ik dit zonde en wil ik er nu wel echt mee gaam beginnen. Hebben jullie dit echt opgebouwd en zo ja hoe was jullie opbouwschema?

HarmanyL

Re: Recuptex opbouwen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:40

Volg

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:43

Ik zou inderdaad rustig opbouwen. Beginnen met een uurtje ervoor en erna. Dan naar twee uurtjes, dagdeel, hele dag en daarna dag en nacht. Mijn haflinger doet het super met de deken, ik merk een groot verschil qua soepelheid!

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 23:16

Ik heb de recuptex niet echt opgebouwd. De eerste paar keer 1 a 2 uur voor het rijden, en na het rijden 30 min tot 1 uur. En nu doe ik hem in de avond op als ik in de ochtend ga rijden. En als ik in de avond rij niet of 30 min tot 1 uur. Ligt eraan hoeveel tijd ik heb. Merk wel na een nachtje op meer verschil dan met maar 30 min tot 2 uurtjes op. Ik doe hem sowieso niet dag en nacht op omdat Bucas op mijn paard niet optimaal ligt.

Ben ook aan het kijken voor de Ionic liner, Horseware past mijn paard perfect. Maar die zijn ook best duur.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 08:20

Ik heb hem gewoon in een keer erop gegooid.. gebruik hem alleen voor en na het rijden en hij staat ermee op de trailer (zomer versie)

Eerste paar dagen stond hij enorm te gapen maar nu is het normaal

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 08:26

Bedankt voor de reacties! We gaan ons best doen

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:14

Als je hem als deken wilt gebruiken en op wilt laten dan zou ik zeker opbouwen. Er komt veel spanning en dus afvalstoffen los. Als je hem in 1x helemaal op laat liggen is dit meer dan dat ze kunnen afvoeren met alle gevolgen van dien. Varieert een beetje van paard voelt zich niet lekker tot wat heeft hij toch bel maar een dierenarts want dit gaat niet goed. Meerdere keren gezien.

Beginnen met 1 uur, 2 uur, dagdeel, dag of nacht, dan oplaten maar regelmatig een uurtje of wat af doen de eerste tijd

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:16

Laatst bijgewerkt door Pistasche op 25-10-19 09:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 09:30

Ik ga beginnen als ik hem naar en van de wei breng. Dat is een kwartier per keer. En daarna misschien het risico nemen hem op de wei af en toe op te doen (met een regen of outdoor erover?) Want als ik er ben is het eerste dat ik doe hem buiten zetten. (Bedoeling was nacht de deken op op stal en op de wei af, maar denk dat ik hem toch maar op de wei ga op doen anders kom ik niet aan opbouwen).

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 15:07

Net gebruikt en de hele weg met een likkend centenbakkie gelopen <3

(Vind hem wel wat strak van voor, past elke magnetische bucas borstverbreder op de recuptex?)