To make a long story short, mei 2019 hebben wij eindelijk de sleutel van onze prachtige woonboerderij in handen gekregen. Een heel project, maar gelukkig heeft mijn vriend werkelijk gouden timmer handjes.
De weides zijn omheind, de bak is aangelegd, de eerste 3 viervoeters zijn gearriveerd en nu zijn we toe gekomen aan het slopen van de schuur waar de stallen in zullen komen.
De grote lijnen van de indeling staan redelijk vast zoals jullie kunnen zien op de plattegrond.
Echter ben ik er zelf nog niet helemaal over uit waar ik de wasplaats wil hebben en waar ik een "zadelkamer"/ opberg mogelijkheid voor de zadels/hoofdstellen/dekens/krachtvoer etc. wil hebben.
Het is best een behoorlijke oppervlakte die ik tot mijn beschikking heb, alleen is het voornamelijk erg lang en zal er rekening gehouden moeten worden met verschillende deuren zoals op de plattegrond te zien is.
-Voor de ingang van de Baander deuren wil ik ruimte houden voor het binnen kunnen zetten van een baal hooi met de trekker.
- De boxen zullen schuifdeuren krijgen, dus er hoeft geen rekening gehouden te worden met openslaande staldeuren.
Ik ben heel benieuwd naar hoe jullie deze ruimte zo optimaal mogelijk zullen benutten, dus ik zou zeggen brand los!

Let a.u.b. niet op de rommel

Vanaf de gele streep tape die jullie rechts op het wandje zien zal de wand met boxen beginnen, de huidige wand zal dus tot daar aan toe gesloopt worden.