Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bellewelle schreef:Het is wel een warmbloed paard.
[ [url=m/jeDRoy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Zm5odQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cFBgif.jpg]Afbeelding[/url] ]
sharonsemme schreef:Wat naar dat jij je verandwoordelijkheden neemt en anderen die niet zien en nemen.
Maar heel eerlijk, zeker met je laatste berichtje over de wormen.. Ik zou me paard oppakken en ergens anders neerzetten. Zeker om grotere ellende te voorkomen. Al zou ik ergens 100 euro meer betalen of 30 min langer moeten rijden.. Zou me niks uitmaken! Mijn jonkie staat op een uur rijden, maar ik weet dat hij de juiste voeding en zorg krijgt en dat als er iets is ik meteen gebeld word. Heel veilig gevoel moet ik zeggen, ook al is het een uur bij mij vandaan!
Duhelo schreef:Maar dat kan je oplossen door gewoon een portie klaar te zetten.
Als je een halve kilo pulp weekt met een vitaminebrok of een halfje goed krachtvoer (granenvri bv), dan kan hij gewoon jouw paard haar bak geven en de rest het voer dat die wil. De 500 gram pulp geweekt geeft een volume van ongeveer 2 kilo nat voer = in hoeveelheid evenveel voer (en tijd dus) zoals de rest. Als ze dan nog een hapje voer gaat stelen is dat geen ramp, maar ze krijgt geen 2 kilo mais binnen.
Duhelo schreef:ja, dat risico heb je dan inderdaad.
Er zijn mensen die werken met een voerzakemmer systeem (emmer met touwtje rond, en die wordt rond het hoofd van het paard gehangen. Na het eten er uiteraard weer afhalen, zo heeft ieder paard zijn eigen portie en kunnen ze niet stelen bij elkaar. Zou de boer het mss zien zitten om jouw paard zo een emmer om te hangen? Dan kan je voeren in soort en hoeveelheid dat je zelf wil én kan ze niks gaan stelen.