Rubberen stalmatten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Umeo

Rubberen stalmatten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 13:31

Hallo,

Wij zijn nog op zoek naar rubberen stalmatten.

Iemand tips waarbij prijs/kwaliteit goed is?

Dankje! :j

belle_boef

Re: Rubberen stalmatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:39

Marktplaats.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:41

https://rubbermatten24.nl/stalmatten.html
Hier heb ik mijn puzzelmatten vandaan, liggen al iets van 2 jaar in de schuilstal verschuiven amper tot niet (deel is kaal ivm niet willen snijden) en zijn nog steeds heel.

Ik heb ooit doorlatende matten gehad, maar die nooit meer. Smerig en gingen stuk door inwerking urine onderkant (niet genoeg drainage er onder vermoedelijk). Niet doorlatende zijn makkelijker te hanteren ook.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 13:48

En hoe zorgen jullie dan voor de urineafvoer?
Wij moeten onze stal nog bouwen dus alle tips zijn welkom!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:18

Schuilstalvloer loopt iets af, al plassen ze er nauwelijks in (of ik moet uitbrekertje opsluiten ivm slecht opgeladen accu), daar is dat dus geen probleem er ligt ook niks op, slapen doen ze liever buiten.
Doorlatende matten waren op pensionstal en pony die veel dronk. Dus geen invloed op afvoer/aflopende stalvloer, etc.

Voor een nog te bouwen stal is het een aandachtspunt qua waar wil je dat water (schoonspuiten met hogedruk ivm hygiene 1-2x/jaar) of ander vocht naar toe hebben, net als waar komt die hoop terecht als je alles veegt. Je wil niet dat regenwater je stal in loopt, maar het is wel fijn als je stalgang het laagste punt is en er geen drempel is die uitvegen boxen belemmert.

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:51

Hier is de grond een stukje afgegraven.
Daarin liggen kiezels en dan daarbovenop een ijzeren frame.
Op dat frame liggen van die rubberen tegels die je bij kinderspeelplaatsen hebt liggen.

Als ze die op gaan knappen kun je ze gratis meekrijgen.
Deze laten de urine door en zakt daarna weg door de kiezels de grond in.
Hier kleigrond waardoor het nodig is om drainage te hebben.

Op de vorige stal zaten we op zand grond, hier hadden we dan ook enkel zand in de schuilstal.
Maar dat gebruikte ze ook enkel om te schuilen en niet als WC.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:28

Bos rubber.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:37

Ik heb van die tegels uit een buitenspeeltuin. Ideaal en de urine loopt weg langs de onderkant.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:49

tamary schreef:
https://rubbermatten24.nl/stalmatten.html
Hier heb ik mijn puzzelmatten vandaan, liggen al iets van 2 jaar in de schuilstal verschuiven amper tot niet (deel is kaal ivm niet willen snijden) en zijn nog steeds heel.

Ik heb ooit doorlatende matten gehad, maar die nooit meer. Smerig en gingen stuk door inwerking urine onderkant (niet genoeg drainage er onder vermoedelijk). Niet doorlatende zijn makkelijker te hanteren ook.

Deze heb ik ook. Dan geen puzzelmatten maar grote lappen. Nadeel is wel dat ze dan gedurende de week gaan schuiven. Stal is circa 6x5 waar helft is bemat. Achterzijde is tegels en koolzaadstro met gewoon stro. Ik merk wel dat dat haar rustplek is. Blijkbaar zijn de rubbermatten dan toch minder comfortabel.

lila1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:59

Ik wil ook matten in mijn loopstal gaan leggen, hoe dik is het comfortabel voor de paarden om te liggen? Mijn vriendin in Duitsland heeft EVA matten van 4 cm dik. Wat vinden jullie qua dikte goed? Ik heb vier oude paarden en drie jongere, 30, 27, 24, 21, 12, 3 en 3 jaar. De echte oudjes moeten dus wel lekker kunnen liggen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 12:19

Alleen kale matten om op te liggen lijkt mij niet fijn. Dan moeten ze echt al wel heel dik en deinend zijn. Bij gewone rubber matten zou ik wel kiezen voor een extra laag bodembedekking. Maar die kan dan vaak wel minder dik als wanneer je een stenen ondergrond hebt