Maar ik wil een voerdraaisysteem maken...onder het motto eten en bewegen

Wat meer uitleg...vaak wordt hooi in een bak of net gedaan op een vaste plaats maar ik wil dat mijn paardjes dus moeten bewegen om te eten...de natuur nabootsen dus.
Nu zit ik dus met een idee in mijn hoofd. De hooidraaimolen

Een centrale paal in de grond. Een paal er dwars boven op (T-vorm wat op de centrale paal kan ronddraaien) met aan de beidd uiteinden van deze paal een oog waaraan een hooinet hangt.

Maar hoe dik neem ik beide palen best?
Hoe lang neem ik de centrale paal, wil deze hoog genoeg zodat ze er ook gewoon onderdoor kunnen lopen, anders krijg je veel ruimte verlies lijkt mij, dus 2m50 boven de grond uit of nog langer? Of is dat te hoog?
En hoe lang neem ik de dwarse paal, moet deze een behoorlijke cirkel kunnen maken of is een cirkel van 4 meter diameter groot genoeg? Kwestie dat ze geen kleine cirkeltjes moeten lopen steeds.
Het ding gaat natuurlijk niet continu draaien of tegen een hoog tempo maar zal dus enkel bewegen door bv de wind of omdat ze zelf de hooizak vooruit duwen omdat ze er een pluk hooi proberen uit te halen.
Wat denken jullie? Goed idee/systeem? Zou het werken? Wat zou ik kunnen verbeteren aan mijn idee?
Ben benieuwd naar jullie meningen en ideetjes.