Luzerne of grasbrok: welke?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Luzerne of grasbrok: welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-19 13:51

Ik sta voor een punt waar ik de bomen door het bos niet meer zie dus ik roep de hulp van het magische bokt in!

Ik voer mijn paard luzerne, heb tot nu toe een hele tijd losse luzerne van hartog gegeven maar mijn paard vind het niet zo geweldig en het is me ook lastig op te slaan.
Nu kocht ik laatst een zak luzerne brok van metazoa en daar is hij dol op! Helaas is deze erg prijzig naar mijn idee dus ik zoek een alternatief.

Hij staat momenteel op rust met een zware blessure, dus er hoeft niet mega veel speciale dingen in te zitten. Ik geef het puur in combinatie met zijn muesli en de supplementen en kruiden die hij krijgt.

Ik zoek iets wat ik NIET hoef te weken. Hoeft niet per se luzerne te zijn. Een grasbrok is ook prima, zolang ik maar niet hoef te weken.
Bij voorkeur minder dan 20 euro per zak..

Welke geven jullie?

Duhelo

Re: Luzerne of grasbrok: welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:02

Ik ben fan van herbs van equifyt of fetura (die heeft meer eiwit)
Volgens de fabrikant hoef je deze niet te weken,maar het kan wel.
Ik week het altijd als ik het geef als maaltijd (dag ervoor samen met de pulp) ivm haastige eters. Als snoepje geef ik het droog.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:51

Ik kocht zakken merkloze lucernebrok bij de voerhandelaar, kostte amper wat ik geloof 12 euro voor 20kg.
Zou eens gaan kijken bij locale voerhandelaars als je zoiets zoekt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:21

Lucernebrok van Arie Blok, prima spul.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:45

Ik voer Grasmix, zit ook een brokje in en die van mij eten het goed. Ik betaal 14 nog wat voor een zak van 18 kilo.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 21:18

Havens heeft ook lucernebrok, iets van 12 euro voor 25kg.
Grasbrok zal ook zoiets zijn, maar lager in calcium en meestal ook eiwit. Tenzij paard sport of veulen zoogt heb je meestal genoeg aan de grasbrok dus.

In jouw geval zou ik die brok in een voerbal doen en al dan niet in een specikuip ivm geen viezigheid/vlas binnen krijgen zodat het ook een beetje bezigheidstherapie wordt en ze beter kauwen/langer bezig zijn.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 21:23

Ik vond de opti-form van Mijten/Hippalgo erg fijn en mijn paard at het graag :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 21:25

Ik voer grasbrok van Hartog en dat hoef je ook niet te weken.

Eline_Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 22:55

Hier geef ik ook toevallig Herbs van Eqifyt! Volgens mij 18 euro per zak maar mijn paard is obsessed, wel belangrijk dat ik dus doseer want anders blijft hij dooreten..

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 22:58

Hartog verkoopt grasbrok en lucerne brok. Rond de 10 of 11 euro dacht ik. Ik zou dan even op voervergelijk kijken wat voor jouw paard beter is.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 09:23

tamary schreef:
Havens heeft ook lucernebrok, iets van 12 euro voor 25kg.
Grasbrok zal ook zoiets zijn, maar lager in calcium en meestal ook eiwit. Tenzij paard sport of veulen zoogt heb je meestal genoeg aan de grasbrok dus.

In jouw geval zou ik die brok in een voerbal doen en al dan niet in een specikuip ivm geen viezigheid/vlas binnen krijgen zodat het ook een beetje bezigheidstherapie wordt en ze beter kauwen/langer bezig zijn.

Hij staat met drie andere paarden op de wei en komt nooit "op stal" dus dat gaat 'm niet worden, dan krijg je ruzie onderling als er eentje met de bal bezig is onbeheerd denk ik.

Bodiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 08:34

Ik voer luzernebrok van Roosens, dit is 100% luzerne zonder toevoegingen. Een zak van 25 kg kost €11-12.

Ik heb ook een tijdje Hartog grasbrok gevoerd, maar dat viel hier niet in de smaak. Mijn voorkeur zou in eerste instantie wel uitgaan naar grasbrok.