Wij staan met onze paarden bij iemand particulier voor weidegang dus geen stal. 1 is een jaarling en heeft echt wel wat nodig.
100 euro per paard dus niet echt goedkoop.
Ze staan constant op een kaal stuk en het is een serieuze strijd om ze naar een ander stuk te mogen verplaatsen.
Op de vraag of ze dan hooi bijgevoerd kunnen krijgen wordt gezegd dat dat problemen in de kudde veroorzaakt (schuur ligt vol met hooi)
De paarden zijn chagerijnig naar elkaar is echt niet leuk
Nu betaal ik genoeg voor alleen gras dan lijkt me toch ook dat daarin moet worden voorzien.
Ben al op zoek naar een andere plek maar dat is niet heel makkelijk
Wat zouden jullie doen ?
imaudy
Geplaatst: 21-09-19 00:31
Op zoek naar een stal waar de paarden wel eten krijgen. Vooral met een jaarling kun je anders problemen met de botten enzo krijgen.
PommeH
Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-19 00:49
imaudy schreef:
Op zoek naar een stal waar de paarden wel eten krijgen. Vooral met een jaarling kun je anders problemen met de botten enzo krijgen.
Dank je dat dacht ik dus ook Ben ook druk op zoek. Ik ben inwendig ook heel boos maar kan het niet laten ploffen voordat ik wat anders heb, helaas Voer nu zelf bij maar dat is natuurlijk belachlijk als je er over nadenkt
Op zoek gaan naar een andere plek.eventueel jaarling richting een opfok, liefst in gemengde kudde.
Het ligt er ook aan wat je hebt afgesproken wat er onder weidegang wordt verstaan. Puur alleen gras, of ook hooi bijgevoerd worden bij tekort aan gras. Kan je je eigen paarden niet op een stukje zetten, waar de rest niet bij staat, dan kan je zelf hooi bijvoeren, zonder dat de andere het opeten, of gaan klieren.
Betaal je 100,- per paard? Want dan is dat relatief niet duur. Misschien kunnen jullie er samen hooi bij kopen. Er moet dan wel genoeg op het land worden gegooid, want anders krijg je idd problemen in de kudde.
freetorun
Geplaatst: 21-09-19 07:29
100 per paard per maand is natuurlijk best goedkoop. Dus wat zijn de afspraken?
Dat je enkel een stuk wei krijgt? Of dat je de paarden overzet op vers gras als het andere stuk kaal is? Dat er kan worden bijgevoerd met hooi?
Ik betaalde hier eerder 105 per maand kale huur voor een doe het zelf plek. Daarnaast kocht ik er hooi en stro in, dus dat waren eigen kosten..
Voor alleen weidegang is 100 euro een flinke prijs. Met goed en genoeg hooi erbij wel een goede prijs, maar dat laatste ontbreekt dus blijkbaar... Fijn dat je een nieuwe plek heb gevonden voor over een paar weken. Let nog even op ontworming vlak voor je verhuisd. Overleg desnoods even met je veearts.
En hoe duur zijn plekken met hooi in de buurt? Dan kun je die afweging maken of de kosten van het verplaatsen en het gedoe de moeite waard zijn
Caily
Geplaatst: 23-09-19 09:39
Ik woon ook “hier in het noorden” en vind 100 euro ook spot goedkoop. Alle plekken die ik ken die op die 80-100 euro zitten, gaat het eraan toe zoals bij jou nu. Iets met voor een dupje op de eerste rang willen zitten...
Daarbij is het gras seizoen wel een beetje over. De voedingswaarde holt achteruit, ik zou zeker niet heel lang wachten met bijvoeren.
En tja, goed bijvoeren kost geld. Ik ben erg secuur met mijn hooikeuze, maar betaal er zeker niet de hoofdprijs voor. En toch kost hooi me ongeveer 80 euro per paard per maand. Dan voer ik onbeperkt.
Je snapt, dan kan een plek voor 100 euro echt niet uit. Voor 20 euro water, materiaal, werk en verantwoordelijkheid leveren is natuurlijk van de zotte.
Mijn pensionklanten betalen dus ook behoorlijk meer dan dat, maar zijn wel tevreden en hebben paarden die er top uit zien.
Wellicht de jaarling in de opfok en voor de andere een goede plek zoeken? Ik heb wel wat tips voor je eventueel, afhankelijk van je wensen en budget.
100 euro voor gras en hooi is niet veel geld. Maar als de afspraak is dat er voldoende gras is en er hooi gevoerd wordt dan moeten ze zich wel aan de afspraken houden. Andere optie is vragen of je jaarling met een ander paard op een apart stuk mag, en je zelf hooi mag kopen en bijvoeren (dan zit je nog aan een normale prijs). Als er echt niet te praten valt zou ik de jaarling dagelijks even uit de kudde halen en bijvoeren met een portie pulp en ondertussen op zoek gaan naar een andere stalling.
Of er achter zien te komen wáárom er niet meer hooi gevoerd mag worden en zoeken naar een oplossing. Mijn ervaring is dat zelfs als er een oplossing is het toch altijd een beetje zeuren blijft.
Sclimpre
Geplaatst: 23-09-19 09:58
Voor 100€ per paard en per maand mag er echt niets verkeerd gaan of ze werken met verlies, dus niet slim van de stalbaas om dat voor die prijs aan te bieden. Droge zomer is een tegenvaller dus nu komt hij zichzelf tegen als hij nu al hooi moet gaan voeren. Als klant betaal je beter iets meer zodat er ruimte is om tegenslagen op te vangen en in alle omstandigheden de paarden correct te verzorgen.