Ik heb jullie hulp nodig! Mijn fjord staat samen met een shetlander op een kleinschalig paddock paradise bij mensen aan huis. Door omstandigheden gaat hij dit jaar op winterstalling maar in de toekomst zou ik de paardjes daar graag het jaar door houden.
Het leed van iedere paardenhouder denk ik is in de winter vooral de modder. Daarom zou ik graag een stukje verharden/winterproof maken die ik eventueel kan afsluiten bij echt barre dagen. Ik mag een voorstel doen bij de eigenaars maar ben zelf niet echt thuis in deze zaken en hoe het aan te pakken.
Hebben jullie ideeën? Een stuk beton gieten is geen optie, het zou liefst ook iets zijn dat eventueel later nog gemakkelijk kan weggenomen worden. Ik heb gekeken naar kunstofpaddockplaten, leek mij zeer interessant maar een totaal kostenplaatje van 1000 euro is op dit moment voor mij niet haalbaar.
Ik wil zeker een investering doen maar liefst binnen der perken. Het liefst houden we een beetje het natuurlijk karakter erin. Als het ook wat vriendelijk kan voor de paardenvoetjes zou het ook zeker mooi meegenomen zijn, mijn pony heeft zeer traaggroeiende hoeven en ik zou hem graag van de ijzers afhouden. Als ik het zo teruglees, zeker geen simpele opdracht.

Als jullie ook wat meer informatie kunnen geven over het proces en hoe jullie het hebben aangepakt, ook zeker welkom!