Wat vinden jullie van deze stalling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lunapower

Wat vinden jullie van deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 14:58

Hi, ik kwam een stal tegen en ik vroeg me af wat julli evan deze stal vonden. Gewoon omdat hij me opviel.

- Groepsstallen, ruime stallen met 3 tot 6 paarden per stal.
- Van 9 tot 6 in de wei.
- Dekens niet geschikt i.v.m paarden die de dekens van anderen kapot maken (vooral in hok 4)
- Binnenbak, wel met palen in het rijgedeelte om het dak te ondersteunen.
- Buitenbak waar ook gelongeerd was worden, bak ligt met een geluidswal ertussen aan een weg waar veel trekkers komen.
- Paarden zijn gewend aan trekkers, omdat hun voer met de trekker word gebracht.
- kleine pony: 50 euro per maand
- grote pony: 75 euro per maand
- paard: 100 euro per maand.

Pepperrr

Re: Wat vinden jullie van deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:00

Klinkt voor mij prima. Denk dat je beter bij jezelf kunt afvragen wat voor jou en het paard passend en mogelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:00

Ligt er ook aan hoe er gevoerd wordt en of het schoon is. Moet je zelf mesten en buiten zetten?

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:05

Ligt beetje aan de afmetingen van de groepsstallen. Maar verder klinkt dat prima?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:07

Ik zou sterk twijfelen aan het management en voerkwaliteit, want voor dit geld komt het echt niet uit.

NienkeV1994

Voor mij zou de grote van de groepsstallen ook mee spelen, en inderdaad hoeveel er gevoerd wordt en wat, en of het volpension/halfpension of doe het zelf is. Ik vind het wel heel goedkoop als ik het vergelijk met mijn regio
Laatst bijgewerkt door NienkeV1994 op 13-09-19 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Is dat niet wat te goedkoop?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:08

Geen dekens en een binnenbak met palen zouden voor mij minpunten zijn. Alhoewel je dan wel leert slalommen :D
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van het ruwvoer gezien de lage prijs per maand.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:09

Hoe groot is groot qua stal? Indien ruim genoeg, prima.

Bodembedekking? Uitmesten? Krachtvoer?
En inderdaad de kwaliteit van het ruwvoer?

Geen dekens is hier geen optie (eczeem paard) dus voor mij zou het niet kunnen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:11

Is dat inclusief hooi? Zo ja dan klinkt het als iets te mooi om waar te zijn.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:12

Welke omgeving is dit?
Want dat bepaalt de prijs voor een groot deel natuurlijk ook.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:20

LoveBodin schreef:
Welke omgeving is dit?

Natuurlijk is dat zo, maar wij wonen in een 'goedkoop' deel van het land en ook hier eten onze pony's 's winters voor ongeveer 50 euro per pony per maand aan hooi weg. Mocht het een boer zijn die in eigen beheer hooit dan kosten die balen hem natuurlijk minder, maar dan kan hij als hij wat over heeft beter dat hooi verkopen. Geeft een hoop minder werk en gezeur dan een paar pensionpaarden. Met deze prijzen heb je geen bedrijf maar een hobby, of er zitten ergens wat addertjes onder het gras.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:23

goeroe schreef:
LoveBodin schreef:
Welke omgeving is dit?

Natuurlijk is dat zo, maar wij wonen in een 'goedkoop' deel van het land en ook hier eten onze pony's 's winters voor ongeveer 50 euro per pony per maand aan hooi weg. Mocht het een boer zijn die in eigen beheer hooit dan kosten die balen hem natuurlijk minder, maar dan kan hij als hij wat over heeft beter dat hooi verkopen. Geeft een hoop minder werk en gezeur dan een paar pensionpaarden. Met deze prijzen heb je geen bedrijf maar een hobby, of er zitten ergens wat addertjes onder het gras.

Maar toch.. Kleine pony (zal tot B gaan? ), 's zomers het land op, enkel 's winters bijvoeren. 24/7 buiten, nauwelijks strooisel etc.

Kijk, in de randstad of rond de veluwe etc. gaat het gewoon niet voor deze prijzen, dan is er echt heel veel mis mee. En de kans dat het slecht hooi is, is natuurlijk ook groot. Het klinkt ook niet heel erg luxe. En er staat niet wat er inclusief is.. Ik heb een tijd in het midden van het land gestaan, voor 100e per maand incl. hooi. En stro waren daar de kosten echt niet. Dat kwam ook uit.

Lunapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 20:53

Hai, ik probeer even alle vragen te beantwoorden

Grote groepsstallen: 30m2 tot 40m2 voor 3 tot 6 paarden
Bodembedekking: Stro
Voer: Niet zelf voeren, word met een trekker voor het hok gegooid.
OMgeving: Drenthe.

Ik zal even een toelichting geven van de prijs: DIt is een besloten stal, alleen voor mensen die de eigenaren kennen, vandoor een vriendenprijs, er staan verder ook geen andere mensen.
Krachtvoer: Geen
Ruwvoer: kwaliteit matig. Niet heel slecht, maar ook geen 1e klas.

UItmesten: Potstal, dus niet zelf uitmesten, dat word 1 keer per kwataal helemaal gedaan, wekelijks schoon stro, stallen zien er prima uit.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 20:58

Ik zou het zelf niet fijn vinden. Klinkt als een matig soort van manegement, helemaal de kwaliteit en hoeveelheid ruwvoer en als ik het goed lees krijgen ze geen hooi op de wei?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:20

Ik zou de stallen te klein vinden. En palen in de bak lijkt me dood eng. Je zal maar net even een miscommunicatie hebben tijdens het sturen :=
Verder zou de hoeveelheid/frequentie van het hooi ook meetellen voor mij.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:30

Potstal die 1x per kwartaal wordt leeggehaald? Gatver, absoluut niet!

Dan staan de paarden ook heel hoog en scheef in de stal, om maar niet te spreken van hoefproblemen doe eruit voort kunnen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:34

Ik vind de stallen echt te klein voor 3-6 paarden. Dan moeten de paarden echt goed met elkaar kunnen wil je geen schermutselingen krijgen.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:35

Voor mijn pony zou de groepsstal niet geschikt zijn ivm voernijd.
Die zou daar helemaal onrustig van worden.
Geen deken zou ik ook vervelend vinden, ik wil in de winter graag dat mijn pony een deken op heeft.
Daarnaast zou ik absoluut 1e kwaliteit ruwvoer willen hebben. Dat is het belangrijkste voer dat je paard binnen krijgt en de basis van alles. Dat moet gewoon top zijn.
Potstal vind ik ook niet acceptabel..
Ik zou er niet voor kiezen dus, deze stal.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:39

Lunapower schreef:
Hai, ik probeer even alle vragen te beantwoorden

Grote groepsstallen: 30m2 tot 40m2 voor 3 tot 6 paarden

3 tot 6 paarden maakt n groot verschil. Ik zou niet graag 5 paarden in een stal van 6x6 m zien bijvoorbeeld.

Ik zou zeggen: kijk naar hoe de paarden erbij staan, en hoe gevoelig je paard is qua ruwvoer. Ik vraag me af: als het ruwvoer met de trekker gebracht wordt, is het dan geen kuilmaïs? Dit is niet geschikt als paardenvoer.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 22:02

Ik vind de stal veel te klein, een kleine stal van 3x3 is al 9m2. Dus 6 paarden op 30m2 is nog geen 5m2 per paard.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:54

Een potstal? Ieuw. Daar zou ik mijn paard niet inzetten :n

Ook qua voer zou ik eraan twijfelen... Ook vind ik de stallen te klein. Nou ben ik van mening dat een paard sowieso de hele dag de ruimte zou moeten hebben om zijn energie kwijt te kunnen. Met 6 paarden in een 30/40m2 is dat echt krap.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:04

Frummels schreef:
Ik zou de stallen te klein vinden. En palen in de bak lijkt me dood eng. Je zal maar net even een miscommunicatie hebben tijdens het sturen :=
Verder zou de hoeveelheid/frequentie van het hooi ook meetellen voor mij.

Ik ben eerder bang voor een bok partij van je paard die je niet kun uitzitten. je wilt toch echt geen paalknuffelen.

Leuk voor wat grondwerk als het buiten regent of als extra uitloop voor de paarden.

Ruwvoer kan maar 1 kwaliteit hebben en dat is goed...iets anders bestaat er voor mij niet.

Potstal kan best okay zijn. Maar ligt er wel aan hoe het gedaan word.
Op de stal waar mijn oude paard stond deden ze ook oppotten. Elke dag drollen wippen en stro erover. Bovenkant was altijd droog. Nu hebben ze daar een grote overdekte ruimte (serrestal). Helft stro helft verhard met uitloop naar buiten. Deze stal is dan wel heel proffesioneel opgezet.

Jammer , ik was vorige week in Drenthe ...had wel ff willen kijken. :P

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:32

Een groepsstal zou ik niks vinden. Paard kan niet weg als er een matpartij begonnen word. Mischien voor vergelijk mijn schuilstal is 200m2 voor 8 paarden dus 30/ 40 m2 waar 4 tot 6 paarden opgesloten klinkt mij gevaarlijk.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:45

Dit soort stallen is geschikt voor jonge dieren in de opfok. Maar niet voor een paard wat je wilt gebruiken. Lijkt me ook lastig om je paard uit de groep te halen. Je moet er tussen en vervolgens door een deur met 5 anderen om je heen.