Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blackberry28 schreef:Misschien ligt de bak wel op die plaats, omdat het op een andere plaats niet toe gestaan is een bak aan te leggen?
Sizzle schreef:Als je pensionklanten hebt zou ik hem mooi uit zicht houden, scheelt een hoop tenenkrommende visuele ergernis waarschijnlijk.
Inoterry schreef:Als je echt de bak in de gaten wil houden kan je ook overwegen om een camera te plaatsen. Eenvoudiger en goedkoper. Vraag is alleen of alle pensionklanten daar echt op zitten te wachten
Dorine92 schreef:Ik zou hem inderdaad als paddock gebruiken en dan op de plek waar jij wilt een bak aanleggen
Shanna schreef:Je zou een camera op de bak kunnen zetten die enkel bij beweging opneemt en verder live te kijken is. Dan kunnen je ouders je toch volgen als je rijdt, waarschijnlijk zelfs makkelijker dan vanuit huis! Ze kunnen namelijk op elke plek even op hun mobieltje kijken of je er nog op zit, ze moeten er niet eens voor op staan om naar het raam te gaan!
Hilli schreef:Shanna schreef:Je zou een camera op de bak kunnen zetten die enkel bij beweging opneemt en verder live te kijken is. Dan kunnen je ouders je toch volgen als je rijdt, waarschijnlijk zelfs makkelijker dan vanuit huis! Ze kunnen namelijk op elke plek even op hun mobieltje kijken of je er nog op zit, ze moeten er niet eens voor op staan om naar het raam te gaan!
Dat was ook precies mijn idee.
Als pensionklant is er niks zo irritant als een terreineigenaar die continu kijkt wat je doet. Daarnaast houdt de controle in mijn ogen dan niet op bij het werk in de bak, maar zal je ook de verdere omgang in de gaten moeten (of willen?) houden.
NB. Jouw terrein/jouw regels en daar zul je ook op moeten handhaven, maar er zijn grenzen aan de manier waarop. Een hele bak verplaatsen is voor mij een brug te ver.
Sanet schreef:Als het echt een goede bak is, liggen er verschillende soorten zand in lagen op elkaar. Dat is niet te doen om af te graven in de juiste bulten te leggen zonder mengen en dan weer opnieuw neerleggen. Ik denk ook niet dat drainagebuizen daar goed tegen kunnen..
Als je idd je bak wilt verplaatsen, dan zou ik je aanraden om een nieuwe rijbak te laten plaatsen. Maar hou er wel rekening mee dat dichter bij huis ook betekent dat je er ook meer overlast van hebt, van de baklampen bijvoorbeeld.
Ik zou de buizen mooi laten liggen en een pad over de buizen maken. Niets mis mee. Mooie droge paddocks zijn in de winter (en alle andere natte periodes) veel waard!
Bowo schreef:Hoe zit het met de wind? Aangezien de bak nu naast een gebouw ligt, ligt die dan ook (een groot deel van het jaar) uit de wind? En zo ja, zou dat zo blijven als je hem verplaatst?
Mocht er geen binnenbak zijn, dat is een bak die uit de wind ligt, wel erg prettig!