Ik heb even een verhaal over de stal waar ik met mijn paard staat wat ik even kwijt moet. Sta er vanaf februari 2002 omdat de oude stal ermee ophield te bestaan.
Mijn paard mag absoluut geen kuilgras en dat heb ik toen meteen aangegeven toen ik er kwam staan. Toen had de eigenaar hem toch een aantal malen plukken kuil gegeven waar ik pas een maand terug achterkwam. In die periode februari 2002 tot aan de weideperiode heeft heeft een stuk of 4 x hele erge koliek gekregen achteraf weet ik dus waarom.
Nou deze winter flikte hij het dus weer om zonder mijn toestemming kuil te voeren i.p.v. hooi terwijl ik deze winter € 10.00 p/mnd extra bijbetaal voor hooi. Ik kwam erachter toen hij in oktober spierbevangenheid had en ik in de pauze van mijn werk bij hem ging kijken uit bezorgdheid. Het is een bejaard paard.
3 dagen achter elkaar trof ik plukken kuil aan in zijn stal terwijl er een grote brief op zijn stal hing .... mag geen kuil en ik hem dus 3 dagen achter elkaar op een normale manier uitlegde waarom hij het niet mag. Hij heeft er zelf bij gestaan toen de da er was en die nog een x extra benadrukte dat hij absoluut geen kuil mag (vanwege diarree en spierbevangenheid). Toen zei ik nog tegen de da nee hoor hij krijgt hooi.
Nog zoiets hij vergeet heel vaak paarden te voeren. Ik hoor en zie het ook bij andere. Maar die zeggen dan zulke dingen: mijn paard krijgt er niets van als hij een keer niets krijgt (?) en het is hie rgoedkoop en overal is wel wat (geloof ik wel maar toch eten= 1e levensbehoefte samen met beweging) Mijn paard heeft een x in 1 weekend 2 x geen eten gehad. Ik zet zijn biks (en met mij nog meer stalgenoten) daarom in tonnetjes klaar. Heb ik nog een beetje controle. ze krijgen 2 x biks en 3 x hooi/kuil op een dag. dus zet ik 2 bakjes bks neer. Ik kom meestal rond de zelfde tijden zodat ik kan controleren of hij alles heeft gehad en ook gewoon omdat ik dan uit mijn werk meteen doorrijd. Kom ik een keer vroeger of later dan is het weer raak. Gister ben ik in de middag geweest. Kwam ik vanmiddag lag er helemaal geen restje hooi in zijn stal. Omdat hij slecht kauwt (=oud) liggen er altijd restjes soms een hele berg hooi in zijn stal. Dus ik weer even vragen zei hij ja ik ben het vergeten vandaag
Ik heb totaal geen vertrouwen meer in die vent maar hier in de buurt (randstad) kan ik geen andere stal vinden waar ze ook in de winter een uurtje in de paddock kunnen.
Ik zie geen kans om zelf 3 x per dag te voeren.
Weten jullie een oplossing?

hIJ ZAL JE HEEL ERG DANKBAAR ZIJN!!