Alles nieuw, ervaringen gevraagd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Alles nieuw, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-19 13:21

We hebben een huisje gekocht met grond en moeten flink verbouwen en alles netjes maken voor de paarden.
We huren een eigen plek en doen alles zelf, maar hebben het in stijl gehouden van wat we huren. Normaal wisten we precies wat we wilden, maar begin nu enorm te twijfelen, dus hoor graag de ervaringen van bokt;

Ik wil graag houten palen. Aan de achterkant een flink stuk gaas voor de honden. Ik denk aan binnenkant wel half ronde dwarsbalken.
Dan afzetten met ogen en koord

We hebben nu goedkoopste lint van Agrishop ( gekocht door verhuurder ) en blijft tot nu toe heel netjes, maar ik denk dat koord fijner is. Hoor graag andere argumenten.

We hebben nu dunne, goedkope boompalen ( ook gekocht door verhuurder ), maar omheining buitenom is hekwerk.

Hekwerk beviel goed, maar vind ik als nieuwe bewoners best naar to nieuwe buren en het is een pittige uitgave meteen. We moeten echt in een paar dagen over dus eerst even starten en later alles netjes.

Ik kijk naar stroom apparaten op zonnen energie. Ze worden steeds betaalbaarder en scheelt vast op je energie rekening. Maar of ze goed stroom geven met de korte dagen???

Het is nu achterstallig, dus we moeten een bosmaaier. Een nieuwe van een topmerk is even te duur, omdat alles eerst even snel en low budget moet. 2e hands kom ik amper wat tegen en vind ik best een risico. Iemand ervaring met een goedkoper model??

Als ons huidige huis verkocht is, komt er meer rust en ruimte en kan alles verder afgewerkt. Dan gaan we een pp maken, rijbak etc. Ook dan wordt het huis flink verbouwd.

hoogendroog

Re: Alles nieuw, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:37

Wij hebben een onderstaande multitool vorig jaar aangeschaft. Voor ons prima geschikt. Handzaam, veel power, niet te zwaar voor een vrouw. Kan alles: zagen, trimmen, heggenschaar en bosmaaier. Met extra verlengstuk voor het hogere werk.
https://www.googleadservices.com/pagead ... CEY&adurl=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-19 13:52

hoogendroog schreef:
Wij hebben een onderstaande multitool vorig jaar aangeschaft. Voor ons prima geschikt. Handzaam, veel power, niet te zwaar voor een vrouw. Kan alles: zagen, trimmen, heggenschaar en bosmaaier. Met extra verlengstuk voor het hogere werk.
https://www.googleadservices.com/pagead ... CEY&adurl=

Aan zoiets zat ik ook te denken. Aanbieding bij Lidl ook al eens over staan twijfelen.

Was zelf een beetje bang dat ze bij het aan koppel gedeelte wat wiebelig zouden zijn, snap je wat ik bedoel?
En nu is het even pittig, maar daarna natuurlijk vooral bijhouden. Ik pak voor kleine dingen ook wel snel hand gereedschap.