Windbreekgaas, hoe/wat/waar?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Skyla

Windbreekgaas, hoe/wat/waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 13:06

Wij zijn bezig met een schuilstal te plaatsen en zouden graag het bovenste deel uit windbreekgaas maken. Om te beginnen hebben we een stuk van 1m hoogte op +-12m lengte nodig.

Ik heb al zitten zoeken maar raak er niet aan uit.

Waar kan je deze het beste kopen (prijs/kwaliteit)?
Welke is het beste?
En vooral, hoe maak je deze het beste vast. We hebben niet veel nodig dus zullen we wss geen vinden met bevestigingsringen in.

Ik vroeg mij ook af of dit wel waterdicht is?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:28

Wij hebben het in onze loopstal. En langs de binnenbak. Die van de binnenbak heeft kleine hokjes (ruitjes). Die van de loopstal heeft grotere hokjes. Nee het is zeker niet waterdicht. In beide gevallen regent het gewoon in. Bij de loopstal hebben we nu langs de buitenkant een zeil wat bij slecht weer opgetrokken wordt ( het rolt zich naar beneden op). Het regende nl zo heftig in, dat alles nat werd. Achteraf zegt onze stalhouder dat ze daar ook windbreekgaas met kleinere hokjes hadden willen hebben. Maar goed, het zit er nu en het voldoet prima. Volgens mij hebben ze het op panlatten gemaakt. En dan voor de stevigheid een stuk om de latten heen. en dan de latten aan de stalmuur geschroefd. (ik weet het niet precies, zal morgen eens goed kijken hoe het zit).

Skyla

Re: Windbreekgaas, hoe/wat/waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 19:03

Dus de kleinere hokjes zouden meer tegenhouden? Klinkt wel logisch.

Toevallig geen idee waar deze gekocht waren?

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:18

Als je het invult op google krijg je heel veel winkels die het verkopen

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:25

Nedlandic heeft ook windbreekgaas. :j

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:28

Wij hebben het via een aanbieder op marktplaats.
Als je zoekt op impaco Wijchen dan vind je hem wel.
Ik heb het nu een jaar of 3 op het hekwerk zitten en bevalt heel goed. Bovenkant met ogen vastgemaakt en onderkant en zijkanten met tyrips erdoor gestoken en vastgetrokken aan het hekwerk. Ziet er mooi strak uit.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:38

Wij hebben het een aantal jaar geleden besteld via worteldoek.nl, daar heet het windbreeknet.

Wij hebben het ook met tyraps vastgemaakt aan het bestaande hek. Er zitten kleine gaatjes in, dus dat kan. Elk jaar dan moet ik een paar tyraps vervangen op de plek waar het veel wind vangt. Maar verder houdt het prima.

Wij hebben 50 meter en hebben het voor het hek gedaan om te voorkomen dat er onkruid door het hek gegeten werd (of groeit) en omdat het er mooier uitziet. Niet eens zozeer voor de wind dus :-)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:50

Ik heb al járen windvangdoek in mijn schuilstal als wanden en zelfs langs de wei(gaaswerk) dat ze niet gaan lopen duwen en de boel uit fatsoen raakt. Zelfs mijn hooihok heeft deels een wand van dit spul.
Je hebt het in 50%, 60% en 80% winddichtheid. Hoe dichter hoe minder regen er door komt (en ook minder wind natuurlijk). Wat ik heb zitten gleufjes in de boven- en onderkant en kun je dus makkelijk tiewraps gebruiken om het vast te zetten. Ik koop het ook gewoon op MP.

SafierZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 22:37

Wij hebben bij twee paarden aan de buitenkant windbreekgaas. Ook zit er een zeil aan de buitenkant. Handig bij regen en kou.
Je moet wel een paard hebben wat niet sloopt. We hebben een keer een paard op stal gehad, die in een korte tijd een behoorlijk gat er in gemaakt had.

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 21:40

Dankje voor de tips.

Het gaas is niet het hele stuk, tot een meter hoog is het hout. Dus hopelijk blijven ze er van af.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 21:46