piste/rijbak maken in de wei?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

d4rkhorse

piste/rijbak maken in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 11:32

hey hey,

Ik huur een wei van iemand en hij vroeg of ik zijn piste zand wou hebben voor op de wei zodat ik daar een piste kan maken :)

Hij heeft namelijk geen paarden meer dus hij verhuurd zijn weides, Hij had een piste aan huis maar die gaat hij wegdoen en toen vroeg hij of ik het zand wou gebruiken voor op de wei zodat ik daar een piste mee kan maken. Nu heb ik hier wel enkele vragen over.

- Heb je hier een bouwvergunning voor nodig? :+

- Kan ik gewoon het zand dan over mij wei gooien en verspreiden over de wei? Heb namelijk schrik dat mijn paard toch gaat uitglijden als het zand niet dik genoeg ligt.
de piste ligt heel droog ook al heeft het hard geregend.

even voor de duidelijkheid de wei is groot genoeg ik heb mijn wei al verdeeld in 4 stukken, 3 stukken wei en 1 deel voor de piste :D

Heeft iemand hier zelf ervaring mee? :)

Alvast bedankt

tamary

Re: piste/rijbak maken in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:41

Zand goed opsluiten (spoorbielzen bv of stukje afgraven afhankelijk van de ondergrond) en kritisch kijken waar je de piste wil. Of er toestemming nodig is, zal de verhuurder uit moeten zoeken, het is zijn terrein incl. mogelijke waardevermindering (vruchtbaarheid grond bv). Dat de piste waar die nu ligt goed droog blijft, zegt mogelijk iets over de geschiktheid van het zand, maar kan net zo goed geheel aan de lokatie liggen.

_Lobke_

Re: piste/rijbak maken in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:51

Ja je hebt inderdaad een vergunning nodig. Ik zou dit even bespreken met de verhuurder. En inderdaad zoals mijn voorganger zegt stukje uitgraven en kijken of je nog iets van drainage er onder kan doen afhankelijk van wat voor soort grond het is. Bij klei grond zou ik dat zeker doen anders wordt het met zand glad