Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
eldora1 schreef:Little bit!
Werken echt super. Ik heb de 12 kilo zakken.
Ik geef mijn paar s ochtends een zak en die eet de hele dag kleine beetjes. Aan het begin van de avond heeft ze het leeg. S avonds voor het slapen krijgt de nog een zak en vaak is die de volgende ochtend nog steeds niet leeg.
Ik doe ze niet helemaal stamp vol, maar ik denk dat ze anders wel de hele dag met 1 zak kunnen doen.
kwita schreef:Ik heb het gehad met de hooizakken, ik ben overgestapt op dit:
https://www.agradi.nl/kerbl-slowfeeder- ... -blauw.htm.
een slowfeeder in de vorm van een bal, enorm sterk, houd ze tijden bezig( en de shet kan er dus zijn hoeven niet instoppen het gat is te klein, en de schrok op wordt er door geremd en eet kalmer.)
Het doet prima zijn werk en het geeft de dikste pony tevens beweging in de paddoc, het heeft voor mij echt gewonnen van een hooi net/zak.
wel is er een nadeel het trekpaard heeft er te weinig aan van inhoud dus die krijgt nog wel een hooizak voor de nacht, en weer de bal opnieuw gevuld!
Wiwabalia schreef:eldora1 schreef:Little bit!
Werken echt super. Ik heb de 12 kilo zakken.
Ik geef mijn paar s ochtends een zak en die eet de hele dag kleine beetjes. Aan het begin van de avond heeft ze het leeg. S avonds voor het slapen krijgt de nog een zak en vaak is die de volgende ochtend nog steeds niet leeg.
Ik doe ze niet helemaal stamp vol, maar ik denk dat ze anders wel de hele dag met 1 zak kunnen doen.
Die zak vind ik zo klein ogen, hoeveel gaat er in als je het hooi niet loshaalt (niet in kg maar qua plakken)?