ik ben vandaag bij 2 merries geweest, en daarna ging ik hier thuis de paarden binnenzetten.
Quentin zn deken zat wat scheef, dus ik loop zn stal in en sta bij zn borst om zn deken los te maken, hij zit wat aan me te snuffelen, en ineens begint ie te hinniken/gillen iig een heel hoog en schel geluid, en slaat met zn voorbeen kei ver naar voren en begint te stuiteren in de stal, en maar snuffelen aan mn jas
hij heeft dit al ooit eerder gedaan, toen ik nog op een springstal werkte, als ik dan direct vanaf daar bij ons thuis naar de paarden ging, dan zat ie ook altijd aan mn kleren te ruiken en heeft ie ook al eens zo staan 'gillen'
ik herken dit gedrag alleen maar van een stel jonge hengsten die op de opfokstal stonden van de stal waar ik heb gewerkt, die dan de geur van een hengstige merrie aan je kleren roken
maar van een 10 jarige ruin verwacht je zoiets toch niet

ook probeert ie Desire te dekken als ze hengstig is, en Destiny daar springt ie t liefste altijd op, ook als ze niet hengstig is, ook loopt ie altijd in dr kont/staart/achterbenen of dr staartflap van dr deken te bijten
tel daar zn dominante gedrag bij op en dat ie bij de vorige eigenaar onder t zadel bij een merrie achterop is gesprongen(toen was ie jong en nog niet zo lang ruin, maar toch)
toch een castratie-foutje? ik ken de DA die hem heeft gecastreerd, en er zijn echt 2 ballen weggehaald, dus er is er niet 1 blijven zitten, wel was ie vrij laat gecastreerd, ongeveer met 4 jaar.
maar goed, ik kijk voortaan maar nog wat beter uit, heb geen zin in een maaiend voorbeen tegen mn knie aan ofzo!
ik hem hem wel meteen de hoek van zn stal in 'geslagen' is ie helemaal achterlijk, hij maaide naar voren en gilde en daarna stond ie steeds stukjes te steigeren voor mn neus, hij moet maar gewoon stilstaan en geen achterlijk gedrag vertonen
maar of ie het met opzet deed?of zit er toch iets fout?

en heeft in het begin ook van die rare kuren gehad
maar hij heeft ook gedekt heeft jou paard mischien toevallig ook gedekt