Creatievelingen gezocht voor indeling stal/piste aan huis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Exponent

Creatievelingen gezocht voor indeling stal/piste aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-19 18:16

Onze grote droom is na lang wachten eindelijk uitgekomen! *\o/*

Vorige maand hebben we de compromis getekend van ons toekomstige huis. En ook onze beestjes kunnen allemaal mee verhuizen. We hebben de sleutel per 1 januari 2020.

Maar we lopen echter enorm aan tegen de indeling van het perceel.. Wie kan er ons hier goede inzichten in geven?

Afbeelding

Het perceel is ongeveer 6600m2 groot. Onze "visie" is dat de paarden zo veel mogelijk buiten staan.

Onderstaande foto is onze beste uitkomst tot nu toe, maar ik ben er nog niet tevreden mee.
*paddock rond stal ( deels verhard )
*parking voorraan zoals getekend moet sowieso blijven

*piste 20x40 (min. afmetingen) maar ik weet echt niet waar we deze gaan aanleggen :') Wie heeft hier een leuk idee voor? Wij komen er niet meer aanuit -O-

Afbeelding

Barvrouwke

Re: Creatievelingen gezocht voor indeling stal/piste aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:23

Rechts van je paddock?
Nog even praktisch. Waar sla je je hooi op en kun je daar verhard en makkelijk komen?
En je mestplaat/afvoer?

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-19 18:37

Er is een volledig verharde oprit naar en voor de stal, dus dat komt in principe goed. Stalgebouw is 144m, dus denk daar ook wel in toe te komen qua opslag.
We gaan werken met koolzaadstro, gewone pakjes hooi en ook grote balen voordroog. Deze laatste kunnen dus alvast buiten blijven liggen.

Mestplaats eveneens nog geen idee, mij vriend wil dit links naast de oprit zodat deze goed bereikbaar is om op te scheppen. Ik vind dat dan weer te ver rijden met de kruiwagen :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 19:01

Ik zou hem links bovenin de wei doen en dan een pad erom heen aanleggen dan kunnenze vanuit de paddock een sprinte om de bak trekken.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 19:33

Wat is nu dat stuk tussen huis en oprit , lijkt nu ook een piste

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-19 20:49

[url][/url]
belle_boef schreef:
Ik zou hem links bovenin de wei doen en dan een pad erom heen aanleggen dan kunnenze vanuit de paddock een sprinte om de bak trekken.

links boven aansluitend aan de paddock lijkt mij voorlopig ook de beste optie. Dan kunnen ze op piste en paddock lopen in de winter.
Een looppad er omheen gaan we niet doen, we hebben zo al niet super veel gras en aangezien we houten omheining gaan plaatsen gaat het dan ook wat duur worden om dat stuk dubbel te zetten.
Dankje voor het meedenken!

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-19 20:51

pillow schreef:
Wat is nu dat stuk tussen huis en oprit , lijkt nu ook een piste

was inderdaad piste/paddock. Helaas voor ons te klein, zelfs als we de oprit niet hadden vergroot.
we willen minstens 20x40 daar we springruiters zijn en niet altijd op verplaatsing willen gaan trainen

heb mij al vaak afgevraagd waarom ze dat perceel niet gewoon recht konden leggen :')

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 21:08

Ik zou Valentijn van Viva-concepts eens benaderen, hij maakt echt prachtige ontwerpen voor een nieuwe indeling, waarbij het functioneel én goed voor je paard én goed voor de natuur is.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 21:16

Mmm, zelfs 20 x 40 is niks te groot voor een springpiste. Ik zou ze nog wat groter maken indien mogelijk.

En, leuke vooruitzichten! +:)+

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 08:56

@Callipo, bedankt voor de tip!
@Lukasje, inderdaad dat weet ik. Maar we zijn al blij als we thuis technische oefeningetjes kunnen doen en eens een laag sprongetje. Voor echte trainingen zijn er genoeg stallen met parcours in de buurt.

voorlopig denken we de piste helemaal links te zetten tegen de scheiding. Enkel nog even te bekijken of we ze dan tegen de straatkant zetten of onder de bomenrij.