Opbergen bij de stal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Opbergen bij de stal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 18:43

Ik ben benieuwd hoe jullie je spullen opbergen bij de stal(deur) ?
Heb je alleen een halster en touw hangen of ook dekens of misschien wel meer ?
Op zoek naar leuke ideeën om op een nette manier wat op te bergen. (Voer, deken zonnebrand bijv)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:46

Gewoon een kast. Daaraan hangt zo'n losse kleding haak (met 4 haken) van de Action.
Tuig hangt momenteel over de boxrand want de paarden verblijven buiten.

Verder ben ik anti haken aan de box. Net als die uitklapbare zadel steunen..vreselijk en levensgevaarlijk.

FrNo

Re: Opbergen bij de stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:57

Je kunt een vierkante emmer aan de staldeur hangen en daar de spulletjes in doen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 21:01

Die zadelsteunen zijn inderdaad enge dingen als ze uitgeklapt blijven.
Zijn die staltassen iets ?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:05

Wij hebben niks aan de stallen. We hebben gewoon zadelkasten. In de stal zelf hebben we wat haken hangen waar snachts de halsters aan hangen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 21:13

Kast heb ik ook inderdaad. Maar daar past een voerton bijvoorbeeld niet bij. Plus een natte deken uithangen is ook wel handig. Maar het ziet er vaak zo rommelig uit.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:21

Ik had aan mijn box destijds zijn halster hangen en een linnen tasje met daarin zijn bakjes voer voor de voorronde en wat los spul zoals de lijnzaadolie fles, een flesje zonnebrand, vliegen spray. Vond ik de makkelijkste optie.
Later op een andere stal had ik echt heel weinig kastruimte, en had ik een soort tas met vakjes aan de boxdeur hangen, deze sloot af met een rits. Volgens mij was die van Harry's Horse. Was voor toen een mooie noodoplossing om wat meer opbergruimte te creëren en het zag niet rommelig en stak niet uit.

Waar ik nu sta heb ik wel een mooie ruime kast, maar daar moet ook het voer in. Na een periode rommelen met rolbakken met deksels, tonnen die altijd in de weg stonden voor mijn zadel etc. heeft mijn vriend een voerla op maat gemaakt die precies in mijn kast past onder mijn zadel:
Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig heb ik hier nu ook een apart dekenrek, waar ik ook een deken kan laten drogen. Spullen die ik niet nodig heb (winterdeken bijvoorbeeld) of weinig gebruik bewaar ik thuis in grote kunststof bakken van de Action, in de schuur.
Laatst bijgewerkt door Leo op 06-08-19 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:25

Ik had altijd een ketting aan mijn stal. Daar hing ik de deken over. Of zijn peesjes als die afgespoeld waren. Maar dat kon alleen omdat hij een Luik naar buiten had. Aan de binnenkant was de staldeur dicht. Als die aan de binnenkant open was dan trok hij alles zijn stal in.