Ik kon hier geen topic over vinden maar misschien leuk om tips uit te wisselen. Het gaat om een stal waar je geen water en stroom hebt. Ik heb een regenton onder de dakgoot gezet, schrikdraad heb ik via een solar apparaat.En ik heb een solarlamp boven de stal hangen met een bewegingsmelder. En zo bouw ik het verder uit, hoe doen jullie dit allemaal?
Hier staan ze ook al een paar jaar op een wei zonder stromend water en elektriciteit. Heb tijden met accu’s gewerkt voor de omheining, maar ze ontsnapten continu. Niet uit de wei, maar naar de stukken met veel gras sinds kort een zonnepaneeltje, werkt super fijn! Qua water heb ik het geluk van een bron die altijd loopt. Die loopt in een bak die overloopt naar de sloot. Dus ook in de winter altijd stromend water. Ik heb tijdelijk op een andere plek gestaan en daar werkte ik inderdaad met een regenpijp aan het stalletje en zo’n groot vat.
Carol_Beer
Geplaatst: 04-08-19 19:24
Tsja, sinds ik bij mijn pensionstal gewoon betaal voor alles, zou ik het nut er niet van inzien. Maar als je idd je eigen stukje grond hebt dan is het zeker geen gek idee. Met name de regenton, zonne energie alleen als je een open plek richting het zuiden hebt, anders haal je t er niet echt uit.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-19 19:33
Ik heb een solar s10 en die geeft als hij vol is 3 weken stroom, is echt heel goed. Ze blijven echt bij het draad uit de buurt.
Ik heb nu stroom,maar we hebben licht op een accu van een vrachtwagen gehad,was wel slepen als hij leeg was. En een aggregaat voor als de dierenarts kwam of er moest iets op stroom. Water hadden we uit een sloot. We hebben de wei later gekocht dus nu heb ik het stroomnetwerk vanuit huis,de wei ligt achter onze woning.Dat is wel zo praktisch.